• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kinezi više vole svoje od "tuđih" zvijezda

Možda mnogi nisu ni čuli za njih, ali azijske zvijezde poput glumaca Čen Kun, Jao Čen i Guo Degang popularnije su od nekih internacionalnih zvijezda

 Kinezi više vole svoje od "tuđih" zvijezda Izvor: MONDO

Mnogi među onima koji slove za "super zvijezde" kineske društvene mreže Sina Weibo nisu poznate ličnosti, čak nemaju ni najviše sljedbenika, već su to ljudi najrazličitijih profesija koji se smatraju najuticajnijim na Internetu, jer se njihove poruke najviše razmjenjuju.

Sina Weibo rangira svoje korisnike po popularnosti, odnosno po broju pratilaca, ali i po uticaju na Internetu tj. po nivou aktivnosti u kombinaciji sa brojem aktivnih pratilaca i sa brojem dijeljenja njihovih poruka, prenosi BBC.

Među najuticajnije korisnike, koji često pune naslove u Kini, spadaju preduzetnici, magnati u domenu nekretnina, advokati i pisci, a na top listi od 10 imena na Sini Weibo našao se čak i jedan sveštenik.

Prvoplasirani je pisac Vu Jan, a zatim slijede voditelj Sje Na, advokat Juan Julai, budistički učitelj Jan Čan, stilista Peru Liju i drugi.

Jedan od napopularnijih korisnika kineske društvene mreže je i Li Kai-fu, bivši predsjednik kineskog Googla, a sada direktor kompanije za tehnološke inovacije, koga prati čak 500 miliona registrovanih korisnika i čije se poruke razmjenjuju na desetine hiljada puta.

U novembru prošle godine, on je, kako navodi, nesvjestan neočekivanih efekata, na mreži komentarisao proizvod jedne američke konditorske kompanije, čime je znatno podstakao njenu prodaju.

Među prvih 100 najuticajnijih na kineskoj društvenoj mreži je i glavna urednica kineskog izdanja lista Wall Street Journal Juan Li, jedina novinarka stranih medija koja se probila na toj listi. "Smatram da je Weibo veoma značajna sila u promjeni kineskog društva", rekla je ona BBC-u.

Posljednjih godina, mreži Sina Weibo pridružili su se i neki kineski vojni generali, kao što je general Luo Jan, čija je prva onlajn poruka glasila: "Weibo je veoma važno bojno polje, ako ne govorite, drugi će... Moramo da se borimo za našu voljenu zemlju, partiju, vojsku i narod!".

Kad je o popularnosti riječ, možda mnogi u drugim dijelovima svijeta nisu ni čuli za njih, ali azijske zvezde kao što su glumci Čen Kun, Jao Čen i Guo Degang popularnije su od Keti Peri, Džastina Bibera i Lejdi Gage - barem u onlajn svijetu.

Čen, Jao i Guo imaju, svako ponaosob, preko 54 miliona sljedbenika na najvećoj kineskoj mikroblog mreži, čime su potukli Peri, Bibera i Lejdi Gagu, koje trenutno na Tviteru prati najviše korisnika te popularne mreže.

(MONDO, Foto: Guliver/Getty Images/Thinkstock)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS