• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Internet proterao televizuju

Televizijski program sve je manje atraktivan mladima, zbog čega slobodno vreme provode na Internetu, pokazalo je istraživanje Strategic Marketinga.

 Internet proterao televizuju  Izvor: MONDO

"Mladi od 15 do 25 godina najmanje tri puta nedeljno koriste kompjutere, mobilne telefone i Internet. Za prikupljanje informacija 88 odsto ispitanika koristi televiziju, preko dnevne štampe informiše se šest odsto, dok po tri odsto ispitanika u tu svrhu koristi radio ili Internet", rekla je rekla je na konferenciji za novinare Jasna Milošević Djordjević iz Strategic Marketinga.

Istraživanje je obuhvatilo kvantitativnu anketu na reprezentativnom uzorku populacije u Srbiji, starije od 15 godina i kvalitativne podatke sa šest fokus grupa održanih u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.

Pokazalo se da čak 89 odsto ispitanika televiziju gleda svaki dan, a da tek 37 odsto njih svaki dan sluša radio, koji je prema mišljenju mladih zastareli mediji. Dnevne novine svakodnevno čita 34 odsto gradjana, medju kojima najviše visoko obrazovna muška populacija koja živi u Beogradu i u ostalim urbanim sredinama.

Mladi bi voleli da u dnevnim novinama i magazinima manje bude političkih tema, a više informacija o gradskim dešavanjima, humora, saveta, priča o poznatim ličnostima...

Istraživanja su pokazala i da 30 odsto populacije u Srbiji, starije od 15 godina, koristi Internet, da ga 15 odsto njih koristi svakodnevno, kao i da su to najpre najmladji stanovnici gradova i urbanih sredina.
U svom stanu čak 82 odsto populacije ima pristup Internetu, dok na poslu, školi i fakultetu pristup ima 54 odsto gradjana.

Internet se najčešće koristi za slanje i primanje pošte (60 odsto ispitanika), pretraživanje informacija (58 odsto), preuzimanje muzike (49 odsto), razgovor na četovima (33 odsto), dok samo osam odsto gradjana Internet koristi za plaćanje.

Društvene, socijalne internet mreže, na kojima se povezuju sa svojim prijateljima koristi 31 odsto ispitanika, a najpopularniji sajtovi medju mladima su Facebook i MySpace.

"Mladi smatraju da će spajanjem Interneta i mobilnih telefona u jedan svima dostupan komunikacioni kanal protok informacija biti brži, ali i da će to uticati na otudjenost izmedju ljudi", zaključila je Dordjevićeva.

Istraživanje "Mediji i nove tehnologije medju mladima u Srbiji" naručila je nevladine organizacije IREX, a projekat je finansijski podržala Američka agencija za medjunarodni razvoj (USAID).

(Tanjug/www.mtsmondo.com)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS