• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Peti rodjendan Fejsbuka

Fejsbuk je upravo proslavio svoj peti rodjendan. Milioni ljudi danas tvrde da ne mogu ni da zamisle svoj život bez te internet stranice.

 Peti rodjendan Fejsbuka Izvor: MONDO

Najveći sajt na svijetu za takozvano socijalno povezivanje ima više od 110 miliona korisnika širom planete i nastavlja da se širi. Iako mnogi ukazuju na to da se radi o internet surogatu za druženje, svakim danom je sve više umreženih. Ispada da ako nisi u mreži, kao i da te nema.

Prema trenutnim podacima comScorea, Fejsbuk svakog mjeseca bilježi više od 130 miliona jedinstvenih posjeta, čiji broj stalno i nezaustavljivo raste.

A sve je počelo mnogo manje ambicizno. Student američkog Harvarda Mark Zukerberg napravio je 4. februara 2004. vebsajt za svoje kolege i nazvao ga Fejsbuk. Za samo mjesec dana registrovalo se više od polovine studenata Harvarda.

Već sledećeg mjeseca, Fejsbuk je "emigrirao" i na univerzitete Stanford, Kolumbija i Jel. U ljeto 2004. Fejsbuk se seli u Paulo Alto u Kaliforniji, u popularnu Silicijumsku dolinu.

Servis je ostao "zatvoren", odnosno ograničen na univerzitete i škole sve do septembra 2006, kada je započeo svoj pohod na ostatak svijeta. Nova generacija pronašla je zgodan način da organizuje svoj društveni život.

Fejsbuk je danas globalni fenomen. Pretekao je i svoju najveću konkurenciju - sajt Majspejs, i postao najpopularnije mjesto na internetu namijenjeno povezivanju i umrežavanju ljudi.

Tinejdžeri, studenti i mlada populacija najčešći su korisnici sajta, ali njegova popularnost raste i medju starijom generacijom.

Otkako je započeo pohod, Fejsbuk stalno unapredjuje svoje mogućnosti. Od rudimentarnih fotoalbuma, medjusobnog druženja korisnika, ostavljanja poruka i sličnih osnovnih mogućnosti, Fejsbuk je prerastao u impresivnu platformu koja korisnicima nudi nebrojene mogućnosti i iz mjeseca u mjesec ruši vlastite rekorde posjećenosti.

Mark Zukerberg, danas predsjednik upravnog odbora Fejsbuka, odolio je iskušenjima da proda sajt i da sa 24 godine postane jedan od najmladjih milijardera na svijetu.

Tvorci sličnog, znatno manjeg vebsajta - Bibo, prošle godine su prodali svoj projekat za skoro milijardu dolara.

Zukergerg, medjutim, kaže da želi da ostane nezavisan, a zaradu planira da ostvari na reklamama.

Aleks Bermaster iz organizacije Nilsen netrejtings, koja izmedju ostalog mjeri posjećenost sajtova za socijalno umrežavanje, upozorava, medjutim, da bi veći broj reklama na Fejsbuku mogao da se pokaže kao mač sa dvije oštrice.

"Na vebsajtovima posvećenim vijestima ili sportu, na primjer, ljudi nekako i očekuju reklame, ali internet stranice za društveno umrežavanje služe za lične odnose medju ljudima, i oglasivači na takvim sajtovima izgledaju kao neko ko se 'uvaljuje na žurku'", kaže Bermaster.

A tu je i druga opasnost - Fejsbuk je trenutno jedna od najuspešnijih stranica koja se pojavila na internetu poslednjih godina. Ali i ranije se dešavalo da neki vebsajtovi postanu silno popularni, a da onda njihovi korisnici naglo odu i pronadju neku drugu zabavu.

Mark Zukerberg objašnjava da mu trenutno nije prioritet da što vise zaradi, nego da zaradi dovoljno da održi projekat i da se istovremeno još više proširi.

"Ako za par godina budemo imali nekoliko stotina miliona korisnika, a pri tome održimo poslovanje, moći ću da kažem da smo dobro radili", izjavio je Zukerberg za BBC.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS