Novine će u bliskoj budućnosti tako biti preuređene da će ih čitaoci "puniti" samo informacijama koje žele svakodnevno da vide.
Potom će ih sami štampati kod kuće ili slati na kompjutere ili mobilne telefone, piše američki list Denver post, a prenosi Evropski novinarski centar (EJC).
Radi se o projektu četvrtog najvećeg novinarskog lanca u SAD, grupe Medija njuz, čiji cilj je "individualizovanje vijesti", uz pokretanje novog sistema distribucije vijesti, koji će biti isproban ovog ljeta sa listom Los Anđeles dejli njuz.
"Ljudi će moći da biraju vijesti koje žele u svim oblastima, bez obzira na njihovu orijentaciju. Biće sami svoji urednici i izdavači", poručio je izvršni potpredsjednik grupe Medija njuz Mark Vinkler.
"Individualizovane vijesti" neće biti bazirane samo na listovima koji pripadaju toj medijskoj grupi, već će uključivati i informacije agencija, kao što je Asošijeted pres i drugih, dodao je Vinkler.
"Individualizovane priče", koje svaki čitalac odabere, biće slate na specijalni štampač, koji je razvila grupa Medija njuz, a koji će svaki korisnik moći da ima kod kuće.
Štampač će prelamati tekstove, štampati ih ili slati na kompjuter ili mobilni telefon. To će se odnositi i na oglase.
Kad god to bude moguće, po riječima Vinklera, oglasi će biti prilagođavani tekstovima svakog korisnika.
Na primjer, čitalac koji bude birao priče vezane za sport u srednjim školama, moći će uz njih da dobije i oglase vezane za prodavnice sportske opreme.
Jedan od prijedloga jeste i da, u zavisnosti kako se pokaže eksperiment sa losanđeleskim listom, "individualizovane novine" izlaze samo tri dana nedjeljno. (MONDO)