Čuveni američki filmski studio "Volt Dizni" kupio je za oko sto miliona dolara 27,5 odsto kapitala Hulua.
Hulu je veb sajt za besplatno preuzimanje video sadržaja koji se finansira od reklama.
Sajt su formirali medijski konglomerati NBC i "Njuz korporejšen" (News Corporation), kako bi konkurisali Jutjubu (YouTube).
Sada se tim glavnim akcionarima pridružio i "Dizni", koji ima isti udio u sajtu Hulu kao i oni, dok preostalih 17,5 odsto drže američki investicioni fond Providens ekviti partners - PEP (Providence Equity Partners) i zaposleni u Internet kompaniji Hulu, prenijeli su francuski elektronski mediji.
Dizni će, kao i "Njuz korporejšen" i NBC, imati tri mesta od ukupno 12 u Upravnom odboru Hulua.
"Dizni" će ovom kupovinom unijeti u Hulu dio svog kataloga serija i filmova, prije svega onih emitovanih preko TV stanice ABC.
Hulu je, prema podacima istraživačke grupe "Komskor" (Comescore), izbio u martu na treće mesto sajtova sa video sadržajima, sa 2,6 odsto pogledanih naslova, dok je taj procenat kod "Jutjuba" ipak mnogo veći i iznosi 41 odsto.
Da bi skinuo sa "trona" tog konkurenta, Hulu nastoji da proveća ponudu profesionalnih sadržaja i da proširi katalog na muzičke video klipove, sport i informativne sadržaje, ali planira i da se razvija na međunarodnom planu. (Tanjug)