• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Čovjek koji je Fejsu uzeo 19 milijardi!

Direktora WhatsAppa Facebook je 2009. godine odbio za posao, a danas, on je u Upravnom odboru i jedan je od izvršnih direktora Fejsa!

Ovo je njegova priča!

Jan Koum živi Američki san! Mlad je, uspješan, pametan i bogat! Direktor je WhatsApp kompanije, a od 19. februara i član Upravnog odbora Facebooka i jedan od njegovih izvršnih direktora! Facebook je kupio WhatsApp za 19 milijardi dolara!

Ali nije uvijek bilo sve tako sjajno...

Jan Koum je Jevrejin, rođen nadomak Kijeva, u Ukrajini. Sa majkom se, iz političkih i drugih razloga, preselio u Ameriku, u Mauntin Vju. U školi je bio problematičan, a sa 18 godina pridružio se hakerskoj grupi "w00w00". Bez obzira na sve to uspio je da se upiše i na San Hoze Državni univerzitet i tokom studija se zaposli u Yahoo kompaniji. Od 1997. radio je na poziciji inženjera za infrastrukturni razvoj, a u tom periodu upoznao je Brajana Ektona čiji stavovi i razmišljanja o poslu su mu se odmah dopali. Koum nije bio baš "školski tip", pa je ubrzo nakon zaposlenja u Yahoo kompaniji napustio studije.

Koum i Ekton radili su za Yahoo narednih desetak godina, a posljednjih nekoliko, tokom kojih je planirana i mnogo puta odložena Yahoo platforma za reklamiranje "Project Panama" bile su prilično naporne za obojicu, piše Forbs. "Ljudima nećemo život učiniti boljim, ako reklame budu radile bolje", govorio je u to vrijeme Koum.


Nezadovoljan uslovima i razvojem, Jan Koum je zajedno sa Brajanom Ektonom napustio Yahoo 2007. godine. U narednim godinama se uglavnom odmarao, ali je i konkurisao za nekoliko poslova. Početkom 2009. odbio ga je Twitter, a onda je pokušao da se zaposli i u Facebooku. Odbijeni su i Koum i Ekton. "Mi smo sada dio Facebook otpadnika", napisao je on na svom Twitter nalogu odmah nakon odbijenice koja je stigla od Fejsa.

Ipak, to ga nije obeshrabrilo da nastavi potragu za boljim poslom, a na ideju o WhatsAppu došao je tokom jedne od "ruskih žurki", koje su se jednom nedjeljno održavale u kući njegovog prijatelja Aleksa Fišmana. Na tim žurkama oko 40-ak ljudi bi se družilo, gledalo filmove i slušalo muziku, a Koum je smatrao da bi bilo "kul" da u imeniku, pored svačijeg imena stoji i status ili neka napomena. Kupio je iPhone baš te 2009. godine i shvatio je da će aplikacije napraviti "bum"! Na ime WhatsApp odlučio se gotovo u sekundi, jer mu je ono zvučalo logično, ali i prepoznatljivo svima, poput rečenice "Šta ima?". I bio je u pravu. Koum nije sam napravio aplikaciju, jer nije umio da programira za iOS, pa mu je u tome pomogao ruski prijatelj, Igor Solomenikov. Razvoj WhatsApp aplikacije i dalje se vrši u Rusiji, gdje je talentovana, ali i jeftina radna snaga.



Danas, u kompaniji WhatsApp rade uglavnom inženjeri, a pod uspješnim vođstvom Kouma i Ektona, mala, ali dobro uigrana ekipa napravila je čudo! WhatsApp dnevno koristi preko 320 miliona ljudi, dok na mjesečnom nivou preko WhatsAppa komunicira preko 450 miliona korisnika! Ekipa od oko 55 zaposlenih podijeliće u narednih nekoliko godina preko 3 milijarde dolara, koje je Facebook prilikom kupovine obezbijedio za "razvoj i podršku zaposlenima". Ukoliko bi se odlučili da pomenuti iznos podijele na jednake dijelove svaki zaposleni WhatsAppa u narednih nekoliko godina bio bi "teži" za 54.545.454.5 dolara!

Prema nezvaničnim podacima Forbsa Jan Koum ima oko 45 odsto vlasništva nad WhatsAppom, pa se njegova "vrijednost" procjenjuje na oko 8.55 milijardi dolara.

O kupovini WhatsApp aplikacije pričalo se još početkom 2013. godine, a prvi veliki igrač, koji je pokušao da ga "preuzme" bio je Google, a šuškalo se o cifri od milijardu dolara. Da je i Facebook razmišljao o tome čuli smo krajem 2013. godine, ali tada cifra, niti uslovi ponude nisu procurili.

(Marko Čavić/MONDO, Foto: Facebook/LinkedIN)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS