• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lažne onlajn prodavnice pljačkaju korisnike

Među njima su Apple, Amazon, eBay, a koriste lažne PayPal, Visa, Master Card, American Express i druge sisteme za plaćanje.

Bezmalo trećina svih fišing napada - 31,45 odsto - usmjerena je na vodeće banke, onlajn prodavnice i sisteme elektronskog plaćanja. što je 8,5 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. Ovi podaci odnose se na 2013, i pokazuju porast od 8,5 procenata u poređenju sa godinom dana ranije, navodi se u studiji kompanije Kaspersky Lab pod nazivom "Finansijski sajber napadi u 2013". Banke su korišćene u 70,6 odsto svih finansijskih fišing napada, što je veliki porast u odnosu na 2012, kada je taj broj iznosio svega 52 odsto, precizirano je.

Prevaranti koriste brendirana imena velikih kompanija sa velikim bazama podataka klijenata u potrazi za dobrom zaradom. U 60 odsto svih fišing napada, koji koriste lažne sajtove banaka, upotrebljavana su imena samo 25 organizacija. Među sistemima za elektronsko plaćanje favoriti prevaranta su još jasniji - 88,3 odsto fišing napada u ovoj kategoriji je pogodilo jedan od četiri međunarodna brenda PayPal, American Express, Master Card i Visa. Nekoliko godina zaredom Amazon je najpopularnije mjesto za fišing napade koji koriste imena onlajn radnji.

U toku posmatranog perioda, Amazon je "stradao" u 61 odsto onlajn fišing napada, a u top tri nalaze se i Apple i eBay, iako dosta zaostaju za Amazonom. Kako se ističe u ovoj studiji, sajber kriminalci pokušavaju više nego ikada da dođu do povjerljivih podataka korisnika i da ukradu novac sa bankovnih računa, tako što prave lažne veb sajtove navodnih finansijskih organizacija.

Fišing je prevarantska šema koju koriste sajber kriminalci kako bi došli do povjerljivih podataka uz pomoć lažnih veb stranica koje imitiraju internet izvore. Nasuprot malicioznim softverima koji su napravljeni za određene operativne sisteme, fišing napadi pogađaju sve uređaje koji imaju pristup internetu. Zato su oni toliko popularni kod prevaranata - samo u 2013. proizvodi kompanije Kaspersky Lab su zaštitili oko 39,6 miliona korisnika od ovih sajber napada.

Programi pomenute antivirus kompanije protiv fišing napada za kućne korisnike i mala preduzeća dopunjeni su novom Safe Money tehnologijom koja pouzdano štiti podatke korisnika u toku onlajn bankarstva ili plaćanja.

(MONDO/Tanjug, Foto: ScreenShot/YouTube)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS