Francuska marketinška kompanija Publicis je od Microsofta preuzela agenciju za marketing na internetu Razorfish za 530 miliona dolara.
Kako je prenio francuski list “Le Monde”, preuzimanje će biti zvanično zaključeno u četvrtom tromjesečju ove godine, a Majkrosoft će u sklopu transakcije postati vlasnik tri odsto akcija Publicisa i postati treći po veličini akcionar te firme, poslije porodice Badinter i japanske firme “Dentsu”, koji imaju po 15-ak odsto.
Četvrta svjetska marketinška grupa Publicis, dvije i po godine nakon što je preuzela američki Digitas, nastavlja preuzimanja firmi u sektoru oglašavanja na internetu, jedinom u kojem i tokom krize nastavlja da bilježi rast.
Publicis sada ostvaruje 20,8 odsto prihoda iz digitalnog sektora i saopštio je da 2010. godine planira da taj udio poveća na 25 odsto.
Majkrosoft je preuzeo Razorfish 2007. godine kada je za oko šest milijardi dolara preuzeo kompaniju za internet marketing i tehnologiju “aQuantive”.
Razorfish je jedna od najvećih agencija za oglašavanje na internetu, ima oko 2.000 zaposlenih, a među klijentima su proizvođač automobila Audi, patika Nike i hrane Kraft.
Pojedini analitičari smatraju da Microsoft zbog sukoba interesa ne bi trebalo da bude vlasnik Razorfish jer u okviru kompanije Microsoft Advertising prodaje tehnologiju za internet marketing konkurentima te firme.
(Beta)