• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Virtuelni rat na Kosovu 2012.

Aleksandar Đokić napravio igricu u kojoj je taktička pretpostavka da Vojska Srbije spasava međunarodne snage od albanske gerile.

 Virtuelni rat na Kosovu 2012. Izvor: MONDO

Igrica nosi naziv "Kosovska zora"("Kosovo Sunrise"), a južna srpska pokrajina je uzeta ta ratno poprište.

Sve se dešava 2012. godine.

Mir je na Kosovu. Izbjeglice iz Srbije su se vratile. Međutim, jedne zore albanska gerila napada snage UN. U pomoć im pristiže Vojska Srbije, koju suprotna strana tjera na povlačenje. Slijedi pokušaj odbrane Preševa, zatim oklopni bataljoni oslobađaju Gnjilane i Prištinu. Na kraju, odvijaju se velike borbe na području Metohije.

Njena autor je Aleksandar Đokić, mladić koji je prošao put od "slobodnog strijelaca” do trećeg čovjeka u studiju “LaPlata” u Hamburgu. Kompletnu igru gotovo je sam uradio, uz pomoć vojnofilmskog centra “Zastava film” i samog “LaPlata” u završnim radovima.

”Često me pitaju zašto u igri albanska gerila napada baš snage UN i mirovnjaka. Ovaj element igre nije proizvoljan poput 2012. godine, koju sam uzeo za vrijeme odigravanja sukoba. Analizom nekih prethodnih događaja zaključio sam da konflikt upravo tako počinje”, objasnio je sagovornik “Politike” i dodao da je
Vojska Srbije do sada predstavljena u negativnom kontekstu u dosadašnjim stranim izdanjima video-igara.

”Ovde ona ulazi u konflikt da bi zaštitila integritet Republike Srbije. Nisam htio da predstavim Vojsku Srbije kao nekog ko prvi povlači oroz, jer je naša istorija puna slučajeva u kojima je morala da brani svoju zemlju, a ne da nekoga napada”, istakao je Đokić i dodao da igra nije politički obojena, što pokazuje i činjenica da je prošla glomazan sistem kontrole u Njemačkoj.

Međutim, utisci o igri su ipak podijeljeni. Podrška je došla iz Srbije, Njemačke, Austrije, Velike Britanije i SAD, ali su se istovremeno javili i nezadovoljni.

”Neslaganja, grdnja, pa čak i otvorene prijetnje smrću stigle su od albanske igračke populacije. Mnogi povezuju ovu igru sa ratom na Kosovu devedesetih, što je sasvim pogrešno. Ovo je zaista jedna neutralna igra koja pruža moderno bojište, gdje pobjeda leži u taktici i snalažljivosti, a nikako u tome sa koje se strane rova nalazite”, kazao je za ovaj list Đokići, dodavši da je upravo neutralnost bila jedan od uslova koji je morao da se ispuni da bi igra izašla.

Đokić kaže da je šef firme “La Plata” Erik Racman priht+vatio njegov predlog da igra bude komercijalna.

”Postavio mi je dva zahtjeva, tačan datum do kada mora biti gotova, i da prođe sva testiranja i provjere. Igru sam završio za 14 mjeseci, a ono što je mene posebno obradovalo jeste činjenica da sa izdavaštvom nije bilo nikakvih problema, imajući u vidu da je tema kontroverzna”, rekao je Đokić.

On ističe kako je “Kosovska zora” postala nastavak čuvene igre „Blickriga”
Ova strategija je krajem septembra izašla na tržište u Evropskoj uniji, pa je za samo 52 sata rasprodata prva serija. Tako se trenutno može naručiti isključivo putem Interneta.

”Uskoro će se pojaviti pojaviti u prodavnicama sa paketom „Wartime – Blitzkrieg Tactics”, pa je tako stala, na moje osobito zadovoljstvo, u red sa ostalim velikim naslovima svjetskih dizajnera.

Autor igrice je izjavio da je igrica stala u red sa ostalim velikim naslovima svjetskih dizajnera i da se ulažu napori da izađe na srpskom jeziku.

Međutim, kako je objasnio postoje poteškoće u vezi sa ćirilicom u samom pokretaču igre.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS