Internet auditorijum se lane najbrže uvećavao u Africi, Latinskoj Americi i azijsko-pacifičkom regionu.
Broj korisnika Interneta starijih od 15 godina povećan je prošle godine za 10,4 odsto, na 824,4 miliona ljudi širom sveta, što predstavlja približno petinu svetskog stanovništva u toj starosnoj grupi.
Internet auditorijum se lane najbrže uvećavao u Africi, Latinskoj Americi i azijsko-pacifičkom regionu, navedeno je u izveštaju kompanije comScore.
Broj posetilaca društvenih sajtova porastao je za trećinu, dok je glavni vid zabave na webu postalo razgledanje video snimaka.
Istraživanjem su obuhvaćeni korisnici Interneta stariji od 15 godina koji imaju pristup Internetu kod kuće ili na poslu, ali nisu uračunati posetioci Internet kafea i oni koji izlaze na web preko mobilnih telefona i džepnih personalnih računara.
Najveći Internet auditorijum se nalazi u azijsko-pacifičkom regionu, gde je broj korisnika za godinu dana povećan blizu 14 odsto, na 308,8 miliona. Veći rast od prosečnog zabeležen je i u Latinskoj Americi (16,6 odsto) i Africi (20,2 odsto), dok je istovremeno u Severnoj Americi i Evropi povećanje bilo prilično skromno - od 5,7, odnosno 6,8 procenata.
Razlog tome je činjenica da je broj korisnika u tim regionima već ranije dostigao vema visok nivo.
Analitičari podvlače da 21 odsto korisnika Interneta živi u SAD, gde je rast, međutim, znatno usporen.
Kina je, pak, po ukupnom broju korisnika Interneta (nezavisno od uzrasta), izbila na prvo mesto u svetu, prema podacima kineskog Informacionog centra za Internet.
U Rusiji je na kraju prošle godine bilo 35 miliona korisnika Interneta, što predstavlja rast od 45 odsto u odnosu na 2006. Ruski ministar informacione tehnologije i veza Leonid Rejman očekuje da do kraja ove godine broj priključenih na web dostigne 46 miliona.
Dominantnu poziciju među pretraživačima u svetu i dalje drži Google, sem nekoliko izuzetaka u zemljama ruskog, kineskog ili korejskog jezičkog područja, gde dominiraju domaći pretraživači.
Kineski Baidu trenutno zauzima treće mesto u svetu, posle pretraživača Google i Yahoo.
Broj korisnika društvenih sajtova u svetu porastao je prošle godine 34 odsto, na 530 miliona. Žestoku bitku za globalno liderstvo vode MySpace i Facebook, a svaka od tih mreža beleži više od 100 miliona posetilaca mesečno.
Analitičari ističu da je vodeći oblik razonode na Internetu postalo razgledanje video snimaka, a globalni lider u toj oblasti je i dalje YouTube čiji je sajt u januaru ove godine imao više od 250 miliona posetilaca.
Internet, sem toga, postaje sve značajniji izvor vesti, ocenjuju analitičari kompanije comScore.
(Tanjug/www.mtsmondo.com)