Popularni sajt za razmjenu video sadržaja YouTube planira da uvede plaćanje pretplata za određene usluge.
Na ovaj korak vlasnici su se odlučili kako bi podstakli medijske kompanije da mu dodjeljuju licence za TV emisije ili novije filmove u integralnoj verziji.
Paralelno sa kratkim sekvencama iz amaterskih video snimaka, koji predstavljaju najveći dio njegove ponude, YouTube nastoji da poveća ponudu vezanu za sadržaje obuhvaćene zakonima o emitovanju u integralnoj verziji i da udvostruči aktivnosti vezane za reklame.
"Ukoliko bismo jednostavno nastavili da se usmjeravamo na naš reklamni model, to bi bilo dosta za stvaranje dovoljnih mogućnosti za veće prihode", istakao je jedan od rukovodilaca popularnog video sajta Dejvid Jun.
Medijski giganti zaziru od potpisivanja ugovora o emitovanju svojih sadržaja na YouTubeu zbog još velike piraterije, ističu analitičari, koji smatraju da je to jedna od dvije "kočnice" koje ovaj gigant ima u svom modelu privređivanja.
Drugi problem je u tome što "Jutjub" ne uspijeva da unovči na odgovarajući način kolosalni broj korisnika (125 miliona mjesečno), uprkos inicijativama vezanim za reklame i nove načine komunikacije. Osim toga, oglašivači ne odobravaju da se njihove reklame pojavljuju na ilegalnim video sadržajima.
Uprkos potpisivanju ugovora o podjeli prihoda sa nekim filmskim studijima i TV kanalima, YouTube danas želi da ide dalje kako bi korisnicima ponudio bogatije i novije sadržaje i na taj način stvorio veći reklamni prihod.
(Tanjug)