Google Chrome ostvario je najveći tržišni udio u januaru, pretekavši Microsoft Internet Explorer i Mozilla Firefox.
Chrome je uhvatio zalet u odnosu na mnogo poznatije i "starije" rivale i sada ga karakteriše konstantan rast. Udio ovog pretraživača u januaru bio je 5,2 odsto i to najviše na štetu Internet Explorera, koji je od jula beleži pad gotovo polovine svog udjela, pa sada ima svega 62,2 odsto.
Prema procjenama, udio Explorera mogao bi ovim tempom da padne ispod 50 odsto do 2011. godine.
I Firefox je zabilježio pad udjela, što je takođe koristilo Chrome pretraživaču, pa tako Mozillin mjezimac u januaru ima manjak od 0,2 odsto i tržišni udio od 24,4 odsto.
U posljednja tri mjeseca Chrome je premašio Firefox u odnosu 5:1, bilježeći povećanje od 1,62 odsto u odnosu na 0,32 odsto koliko je zabilježio Firefox. Gledano dugoročno Chrome je zabilježio veći tržišni udio nego Mozilla - u posljednjih 12 meseci Chrome je zabilježio 3,68 odsto udjela dok je Firefox zabilježio 2,3 odsto.
Chrome je već ispunio prvi cilj koji je Google zadao u toku prošle godine kada je direktor odjeljenja za ovaj pretraživač najavio da će Chrome posjedovati sopstvenih 5 odsto tržišta do septembra 2010. godine, a 10 odsto do kraja septembra 2011. godine.
(MONDO)