Kritičari upozoravaju na nepravilnosti u svijetu online igara, a posebnu zabrinutost izaziva pitanje zaštite podataka. Među njima je i Farmville.
Premda hranjenje ovčica i sadnja jagoda zvuči bezazleno i idilično, njemačke službe za zaštitu podataka upozoravaju da u Farmville svijetu nije sve tako ružičasto.
Farmville je igra aktivirana na društvenoj mreži Facebook koja se u rekordnom roku pretvorila u masovni fenomen. Skoro 75 miliona virtualnih farmera širom svijeta nastanilo se na virtuelnoj farmi, a svakim danom ih je sve više.
Ali, njemački stručnjaci za zaštitu podataka upozoravaju na pokušaje vlasnika igre da prikupe informacije o igračima, a neki igrači prijavili su i neautorizovano povlačenje novca s računa, piše "Blic".
Američka kompanija Zynga, koja je vlasnik Farmville franšize, iznenađena je brzinom kojom se igra proširila. Pokrenuta je u junu 2009, a očekivalo se da će do kraja godine imati oko pet miliona korisnika, rekao je osnivač kompanije Mark Pinkus. Igre kao što je Farmville, koje su vezane za društvene mreže, trenutno su u usponu.
Zynga tako nudi i igre Fishville, Petville, Cafe World i Mafia Wars... Virtualni svijet online igara je u stvarnosti zapravo izvor novca. Igrači koji igraju Farmville, na primjer, besplatno stiču bodove i virtualni novac koji im omogućava da kupuju sjeme i životinje. Da bi to postigao, farmer mora da pazi da mu usjevi ne uvenu. Ipak, igrač u nekim segmentima igre može brže napredovati ako na račun Farmville-a uplati određeni iznos s kreditne kartice.
Premda većina igrača uplaćuje male iznose, Zynga ima lijepu zaradu. Prema podacima kompanije, njihove igre su privukle više od 230 miliona igrača.
"Njujork tajms" procjenjuje da im to donosi zaradu od približno 250 miliona dolara godišnje.
Neki kritičari upozoravaju na nepravilnosti u svijetu online igara, a posebnu zabrinutost izaziva pitanje zaštite podataka.
Kada se pridružite Farmville jatu, Zynga automatski dobija pristup vašem profilu, fotografijama i informacijama o vašim prijateljima.
"Politika privatnosti vrlo je nejasna, a Zynga prisvaja pravo na pristup skoro svemu", upozorava Henri Kreseman iz nezavisnog tijela za zaštitu podataka u Njemačkoj.
Zynga tako kreira profile korisnika koje sastavlja na bazi informacija iz nekoliko izvora poput blogova, servisa za slanje poruka, Zynginih igara i drugih korisnika Zynge, kako stoji na internet stranici kompanije.
Njemačke stručnjake za zaštitu podataka zabrinjava i to što Zynga podatke o korisnicima čuva trajno.
(MONDO)