Svi korisnici YouTube sajta za pregled video fajlova, sada mogu da uživaju u novom izgledu, čije je beta testiranje počelo u januaru.
Čistiji izgled stranica, posebno onih na kojima korisnici pregledaju video fajlove, dio je strategije da se sajt pojednostavi, a korisnici spriječe da prestanu sa korišćenjem njegovog sadržaja.
Džulian Frumar, dizajner korisničkog interfejsa, objasnio je da sajt sa starim izgledom nije radio kako treba i da je na ekranu bilo previše elemenata koji su se vidjeli. YouTube je postajao pretrpan.
Druga stvar koja je uticala na promjenu izgleda su korisnici. Jedna grupa je zahtjevala jednostavnije okruženje u kome je video materijal glavna stvar, dok je druga grupa korisnika željela gomilu vidžeta, dugmića i opcija. Novi izgled je, prema riječima ljudi i kompanije YouTube, kompromis između želja i zahtjeva obje grupe korisnika.
Nisu ostali zanemareni ni ljudi koji kreiraju YouTube video fajlove. Ukoliko su već postavljali materijal na sajt, sada se on može vidjeti u posebnom dijelu iznad videa. A tu je i mogućnost ubacivanja logoa, što bi trebalo da donese bolji uvid u to ko je kreirao video, kao i više korisnika koji se "pretplaćuju" na sadržaje (opcija subscribe).
Opcija praćenja popularnosti videa sada donosi sveobuhvatnu analizu, koja uključuje razvoj pregleda, zemlje iz kojih dolazi najviše pregleda, statistika komentara, rejtinga videa...
Frumar ističe da je otkrivanje različitih sadržaja vezanih za određeni video nova strategija ka privlačenju "pravih" korisnika. Jer mnogi od njih ne dolaze samo da bi pogledali video, već ih zanima i ono što se dešava "iza zavjese".
Neke stvari su uklonjene, kao što je sistem rejtinga od pet zvjezdica. Umjesto toga sada su tu "palac gore" i "palac dole" koji se pretvaraju u "like" i "dislike" procenualne vrijednosti kojima se rangira video.
Ono što je za YouTube najvažnije jeste želja da se korisnici na sajtu zadrže što je duže moguće. "Do sada su korisnici na sajtu provodili oko 15 minuta u prosjeku, a cilj je da se tu zadrže oko pet sati, koliko vremena provode gledajući TV program, kaže Kris Dejl, jedan od portparola YouTube sajta.
(Bratislav Jovanović, MONDO)