Facebook i MySpace ponovo su na meti kritika zbog dijeljenja privatnih podataka korisnika "trećim licima".
Informacije o korisnicima sajta sa Facebooka su proslijeđivane reklamnim kompanijama, a da one same to nisu ni tražile. Nekoliko pritužbi stiglo je i na račun sajtova MySpace, Livejournal i Digg.
Naime, korisnički podaci slati su najvećim onlajn reklamnim kompanijama kao što su Google DoubleClick and Yahoo! Right Media. Materijal se sadržao od korisničkih imena, ID brojeva, kao i drugi podataka koji se tiču privatnosti.
Uobičajeno je da reklamne kompanije dobijaju adrese stranica sa kojih su korisnici kliknuli na određene oglase. Te adrese se uglavnom sastoje od kombinacije brojeva i slova koji ne mogu odvesti do pojedinačnog korisnika. Ali, kada su u pitanju soc-net sajtovi adrese sadrže korisnička imena koja oglašivače mogu dovesti do stranica sa profilom na kojima su ponekada i kompletne informacije o korisniku.
Predstavnici kompanija DoubleClick i Right Media ističu da nisu bili svjesni da primaju takve podatke i da ih ni na koji način nisu zloupotrebljavali.
S druge strane, u Facebooku kažu da su objavili softversku izmjenu koja onemogućava transfer identifikacionog koda. MySpace takođe radi na implementaciji slične zaštite korisničkih profila i podataka na njima.
Kompanija Sophos, koja se bavi sigurnošću Interneta, nedavno je sprovela anketu koja pokazuje da 60 odsto korisnika želi da obriše svoje Facebook profile zbog sve učestalijih sigurnosnih propusta ovog sajta.
(MONDO)