Skoro dva mjeseca poslije debija u Sjedinjenim Državama, novi proizvod "Epla“ od petka se prodaje i u drugim dijelovima svijeta.
Željno isčekujući priliku da i sami isprobaju iPad, brojni fanovi su preplavili prodavnice širom Evrope i Azije. Stotine entuzijasta stajalo je u redu ispred "Epl“ prodavnice u centru Londona, kako bi se među prvima dočepali iPada. Sedamnaestogodišnji srednjoškolac Džejk Li bio je prvi u redu.
"Teško mi je da priznam, ali ovde sam od juče popodne. Skoro 20 sati", kaže za "Glas Amerike" (VOA) Džejk. iPad konačno počinje da se prodaje u još devet zemalja, poslije jednomjesečnog kašnjenja izazvanog neočekivano velikom potražnjom u Sjedinjenim Državama, gdje je na tržištu od 3. aprila.
U početku, mnogi nisu vjerovali da će ovaj uređaj biti uspješan kao iPhone, ali je iPad brže nego svoj prethodnik dostigao cifru od milion prodatih primjeraka u SAD.
Stiven Fraj je glumac, voditelj i -najpoznatiji britanski tehnofil. "Svaki put kada ’Epl’ izađe s novim proizvodom, prvi odgovor tehnološke bologsfere je uvijek negativan, jer niko ne može da poveruje da će se ponoviti tako veliki uspeh. Tačno se sjećam kako su na izlazak uređaja iPhone reagovali neki takozvani stručnjaci", kaže Fraj.
Tom Danmor je jedan od urednika u tehnološkom časopisu "Staf". Na pitanje ima li "Epl“ još nešto što treba da dokaže, Danmor odgovara:
"Pravo putanje je ima li ’Epl’ razloga da dokazuje bilo šta. Izgleda da firma ređa uspijeh za uspjehom. Svi kao da čekaju da u jednom trenutku naprave grešku, ali oni to ne čine".
Međutim, da li je veće svakako i bolje? Kristijan Lindholm je izvršni direktor dizajnerske agencije "Fjord“ i izuzetno je cijenjen u svijetu mobilnih uređaja, pošto je dizajnirao nekada široko rasporstranjeni interfej Navi za "Nokiju“.
"Mi u ’Fjordu’ vjerujemo da korisnici uvijek teže najvećem mogućem ekranu, tako da veće jeste bolje, a iPad je najveći mobilni ekran i mogao bi da nas iznenadi i da ponovo pretvori telefon u uređaj koji je primaran za razgovor, dok će se ostale stvari raditi na iPadu. Taj prelazak je u stvari vrlo uzbudljiv", kaže Lindholm.
Pošto je upravo preuzeo primat od "Majkrosofta“ kao najvrijednija tehnološka kompanija na svijetu, moglo bi se reći da je "Epl“ imao još jednu sjajnu nedjelju.
S obzirom na to da bi Stiv Džobs, izvršni direktor kompanije, trebalo da održi uvodnu riječ na predstojećoj Svjetskoj konferenciji pronalazača, "Epl“ fanatici, po svemu sudeći, neće još dugo morati da čekaju na novu viziju svog omiljenog proizvođača.
(MONDO)