Japanski "Soni" (Sony) ostvario je rijetku pobjedu nad rivalskom američkom kompanijom "Epl" (Apple) na tržištu prenosivih muzičkih plejera.
"Soni" je prošlog mjeseca imao udio od 47,8 odsto na japanskom tržištu muzičkih plejera, a "Epl" 44 odsto, pokazuju rezultati istraživanja kompanije BCN iz Tokija.
"Soni" je tokom nekoliko poslednjih godina suočen sa oštrom konkurencijom u vidu iPoda, te "Nintendove" konzole za igrice Wii.
"Ovo je prvi put da je Walkman nadmašio prodaju iPoda na mjesečnom nivou od kada je 'Epl' 2001. godine predstavio svoj muzički plejer u Japanu", izjavio je analitičar BCN-a Eidži Mori.
Ovaj rezultat odslikava oklijevanje potrošača da kupe iPod u vrijeme lansiranja novog modela u SAD, smatra Mori. "Sonijeva" strategija da tržištu ponudi proizvode po povoljnijim cijenama takođe je doprinijela preokretu u poslovnim rezultatima, dodao je ovaj analitičar.
Pojava Walkmana prije tri decenije izazvala je revoluciju u načinu na koji ljudi širom svijeta slušaju muziku i pomogla je "Soniju" da se transformiše u globalnog elektronskog giganta.
Međutim, kompanija teško drži korak sa uspjehom "Eplovih" proizvoda u poslednjih nekoliko godina. iPod je prodat u 100 miliona primjeraka od kada se pojavio na tržištu, po čemu je najbrže prodavani muzički plejer u istoriji.
(Srna)