• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Facebook za pokojne

Ako se bojite da će vas jednog dana nakon smrti, ljudi zaboraviti, možete to da spriječite.

 Facebook za pokojne Izvor: MONDO

Na sajtu Stayalive možete da objavite sve što želite, naravno ako platite.

"Virtuelno groblje je velika ideja. Ja to zovem besmrtni portal, a mladi radije kažu - Facebook za mrtve", kaže za "Dojče vele" tvorac sajta Stayalive i bivši glavni i odgovorni urednik njemačkog magazina "Fokus“ Helmut Markvort (73).

On je, zajedno sa još petoricom svojih prijatelja, napravio sajt za koji kaže da korisnicima služi da još za života kreiraju svoju "besmrtnost“. To, naravno, nije besplatno.

Godinu dana virtuelne besmrtnosti košta 19,90 evra, deset godina 100 evra, a za neograničenu besmrtnost mora da se plati 500 evra.

"Svako može da sagradi svoj sopstveni spomenik na internetu i to od hiljadu elemenata“, kaže Markvort, a to znači da tu mogu da se nađu i recepti za omiljena jela, ali i najdraži Youtube snimak.

"Možete napisati i sopstvenu čitulju, postaviti omiljenu pjesmu pa čak i jednim klikom miša odrediti ko to može da pročita i kada.“

U Njemačkoj godišnje umre oko 800.000 ljudi, a objavi se oko 400.000 čitulja. To je tržište koje vlasnici internet portala više ne žele da prepuštaju isključivo štampanim medijima.

Pored stranice Stayalive postoji i memorijalni portal Emorial. Objavljivanje čitulje tu košta 19 evra, a sa fotografijom 29,75 evra. Svaka sledeća fotografija plaća se 11 evra.

U portalu Emorial tvrde da su do sada objavili više od 230.000 čitulja i tako postali najveće "virtuelno groblje" na njemačkom govornom području.

Od borbe za tržište čitulja ne odustaju ni veliki medijski sistemi. Osnivanjem portala Trauer.de u posao su se zajednički uključili izdavačka kuća Holzbrinck i medijska grupa WAZ.

Takav razvoj događaja pažljivo prati evangelistička sveštenica Manuela Tajle. Ona potvrđuje da je tržište u ekspanziji, ali ukazuje i na to da je tuga koja prati smrt bližnjih ipak stvari intime.

"Iz mog iskustva stečenog u razgovoru sa ljudima poslije sahrane, zaključujem da oni ne žele svoju žalost da dijele sa drugima putem medija.“

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS