Najskuplje cigarete u Evropi puše Norvežani gde paklica prosečno košta 11,84 evra, dok su najjeftinije u Beolorusiji gde koštaju nepun evro (92 evrocenta), a potom u Srbiji sa prosečnom cenom od 1,17 evra za paklu cigareta.
U Švedskoj pakla cigareta u proseku košta 6,64 evra, u Holandiji 6,32 evra, u Danskoj 5,91 evro, Belgiji 5,79 evra a u Nemačkoj 5,47 evra.
Zatim sledi Italija i Finska sa cenom od pet evra, pa Španija i Malta od 4,8 evra.
Najjeftinije cigarete u EU puše Litvanci sa prosečnom cenom po pakli od 2,06 evra, potom Letonci sa cenom od 2,49 evra a potom Bugari gde kutija cigareta košta 2,55 evra.
Zatim slede Austrija i Česka sa cenom od 3,25 evra.
U Hrvatskoj pakla cigareta u proseku staje 3,33 evra, u Rumuniji 3,4 evra, u Estoniji 3,5 evra, u Poljskoj 3,51 evra, a u Sloveniji i Kipru 3,9 evra.
Van Evropske unije, najskuplje cigarete su u Norveškoj, sa prosečnom cenom po pakli od 11,84 evra.
Najjeftinije cigarete u evropskim zemljama van EU su u Belorusiji gde se u proseku kutija cigareta plaća 92 evrocena, a na drugom mestu je Srbija sa prosečnom cenom od 1,17 evra.
Sledi Ukrajina sa cenom od 1,43 evra, a u Albaniji kutija cigareta košta 1,49 evra.
Prema zakonu donetom 2014, stanovnici EU u zemlje van EU mogu uneti samo jedan boks cigareta, a u zemlje članice EU četiri boksa umesto 10 koliko je prethodno bilo dozvoljeno.
Unutar EU, moguće je preneti u drugu zemlju do 200 cigareta i 400 cigarilosa.
Broj prodatih cigareta u Francuskoj se iz godine u godinu smanjuje zajedno sa konstantnim poskupljenjem. U 1993. u Francuskoj je uz prosečnu cenu po kutiji od dva evra prodato 93,6 milijardi cigareta.
U 2000. prosečna cena po kutiji je iznosila 3,2 evra i prodato je 82,5 milijardi cigareta.
U 2010. kutija cigareta je koštala u proseku pet evra, a prodaja je pala na 54,8 milijardi cigareta.
U 2014. Francuzi placjaju sedam evra paklicu cigareta što je dovelo da pada prodaje na 47,5 miljardi cigarteta.
Najveću korist u Francuskoj od prodaje cigareta ima država koja uzima 80 odsto prihoda od prodatih cigareta, 12 odsto cene ide u ruke proizvođača, dok prodavcima ostane osam odsto.