Mnogi pješaci i dalje se žale što na nekim semaforima za prelazak ulice imaju samo sedam do 12 sekundi, te da za to vrijeme mogu preći pola kolovoza ili eventualno pretrčati kao da su na atletskoj stazi.
Kako su naveli građani, to je slučaj sa prelaskom na raskrsnici ulica Knjaza Miloša i Bulevara Milutina Milankovića u Lazarevu, ali slično je i na drugim frekventnim pješačkim prelazima, kao što je onaj kod "Lesnine" prema pijaci ili u centru grada.
"Ponekad se osjećam kao sprinter na pješačkom prelazu, pa trčim sa jedne na drugu stranu dok se nije prebacilo na crveno svjetlo na semaforu. To je kad sam sama, ali kad vodim dijete zaista me strah hoću li stići preći pješački prelaz ili će auta krenuti na nas", govori Banjalučanka Darija M, pišu "Nezavisne novine".
U Odsjeku za saobraćaj u Gradskoj upravi navode da pješaci nakon isteka zelenog svjetla imaju dodatno zaštitno vrijeme da pređu kolovoz, te da se zeleno svjetlo za vozače neće upaliti sve dok ne istekne zaštitno vrijeme za pješake koje zavisi od širine kolovoza.
"Saobraćajna svjetlosna signalizacija mora se pratiti i izvršiti monitoring, a građani koji primijete neka odstupanja pozivam da obavijeste Odjeljenje za komunalne i stambene poslove i poslove saobraćaja", rekao je Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za bezbjednost saobraćaja.
Neki od semafora za koje građani imaju najviše primjedaba su oni na Malti za obje raskrsnice, zatim u Ulici olimpijskih pobjednika, te Prvog krajiškog korpusa.
Slavko Davidović, šef Odsjeka za saobraćaj, kaže da je na osnovu istraživanja postavljanje tajmera pokazalo opravdanost, te da je broj pješaka sa svakog četvrtog koji je nepravilno prelazio ulicu smanjen na svaki deseti, odnosno za 25 odsto.
Nedavno su postavljeni i tajmeri za vozače na raskrsnici ulica Kralja Petra I Karađorđevića i Aleja svetog Save i kod crkve Svete trojice (Aleja svetog Save - Vase Pelagića) iz smjera zapadnog tranzita, dok su na istočnom tranzitu ranije postavljeni eksperimentalni tajmeri poboljšali protok saobraćaja.