Turski kaliograf Necati Kokmaz umjesto četke koristi lisičji brk, a slika na pola zrna leće. Njegova djela rijetko se mogu vidjeti golim okom.
Necati Korkmaz iz anadolijskog grada Konye je 25 svojih djela iz kaligrafije uvrstio u katalog veličine centimetra kvadratnog.
Novinarima je ispričao kako je izgledao rad na djelima koja se ne vide golim okom. Umjesto četke prilikom izrade minijaturnih djela koristio je dlaku lisičjeg brka, a podloga je bila polovina zrna leće.
”Napravili smo katalog veličine jednog centimetra kvadratnog. Da bi se ova djela vidjela, potrebno je koristiti mikroskop ili povećalo”, kaže.
Prema njegovim riječima, ova vrsta umjetnosti zahtijeva mnogo strpljenja, kontrolu daha, te koordinaciju oka i ruke.
”Sav materijal trebate sami proizvesti, od boje, četke, do papira. Ne možete naručiti iz Evrope ili nekog drugog mjesta. Sakupljate iz prirode. Četkom proizvedenom industrijskim putem ne možete raditi ono što ja radim. Trebate pronaći trn, dlaku i slične stvari”, priča Korkmaz.
Dodao je kako se čovjek osjeća posebnim kada nešto ovako napravi i da ljudi njegova djela gledaju sa iznenađenjem i nevjericom.
Pogledajte FOTOGALERIJU!
Samim tim što su vrlo minijaturna, njegova djela su vrlo osjetljiva.
”Ovdje nema prostora za grešku. Jednom sam radio na obradi igle gdje sam izrađivao džamiju. Mikroskopom sam vidio vrh dlake koja mi je pala s glave. Uništila je munaru džamije. Dlaka je uništila tri mjeseca rada”, prisjetio se Korkmaz.
Dodao je kako nema kursa na kojem se uči ono što on radi i da to pokušava objasniti mladima koji pokazuju interesovanje za njegovo djelo.
”Nastojim pomoći mladima koji žele naučiti. Ali me zabrinjava to što mladi danas nisu toliko strpljivi. Žele da što prije postignu što više. Tome nema mjesta u mom poslu. Potrebni su strpljenje i ljubav. Izgleda da ova umjetnost nije za ovo vrijeme”, zaključio je.
On je ranije pomoću mikroskopa na 33 sjemenke smokve uspio ispisati 99 Alahovih imena i sastaviti unikatan tespih.