Premijerom predstave "Karolina Nojber" autora Nebojše Romčevića, u adaptaciji i režiji Kokana Mladenovića, u ponedjeljak 4. juna sa početkom u 20.00 časova, svečano će biti otvoren 21. Teatar fest "Petar Kočić" 2018.
Teatar fest „Petar Kočić“ se ove godine održava pod sloganom „Mit i stvarnost“.
Scenograf predstave je Dragana Purković Macan, kostimograf je Jelena Vidović, kompozitor je Irena Popović, za scenski pokret je zadužena Andreja Kulešević, lektori su Milorad Telebak i Nataša Kecman, asistenti reditelja su Dragana Đedović i Ognjen Bogdanović, i asistent scenografa je Jovana Romčević Šukalo.
Igraju: Zlatan Vidović, Maja Vujanović, Nataša Ivančević, Goran Jokićm, Sandra Ljubojević, Smiljana Marinković, Đorđe Marković, Nataša Perić, Aleksandar Stojković, Boris Šavija.
Nebojša Romčević o Karolini Nojber
„Mi, ljudi iz pozorišta, volimo da nam upravo pozorište bude centralna metafora kroz koju se prelama život. Da bude ono malo u kome se prelama veliko, i to u oštrini, a ne samo u očiglednim pojavama. Dakle, „Karolina Nojber“ je komad o sukobu dva tipa kulture koji postoje i u našem društvu iako je pisan na osnovu jedne jedine rečenice koju sam tokom studija čuo od svog profesora Dragana Klaića: da je u Njemačkoj, u 18. vijeku, živjela glumica tog imena koja se borila za novo, reformatorsko pozorište a protiv onog jeftinog, prostačkog, populističkog teatra. Pišući „Karolinu Nojber“, želio sam da, koliko umijem, upravo podvučem što suptilnije to da je populizam u stvari vrlo tijesno povezan s militarizmom, nacionalizmom, primitivizmom, šovinizmom, dakle sa svim oblicima segregacije drugih ljudi nasuprot kulturnom modelu kao nečem uzvišenom, plemenitom i elitističkom za koji se istrajno bori junakinja komada. Učinio sam je čak pomalo i fašistoidnom zbog toga što je ona u svom uvjerenju isključiva, spremna čak da ubije za svoj kulturni model. Naravno, komad ne donosi razrješenje kada je taj plan u pitanju zato što su ta dva modela u neprekidnom sukobu“.