Kezaja Džons je u subotu na sceni BELEF-a i Bitef Art Cafe oduševio sve okupljene ljubitelje muzike.
Stavljajući predznak groove ispred fanka, roka, bluza, džeza, soula, afra i blufanka, pravca koji je sam imenovao, Kezaja Džons pokazuje prvenstveno svoj izvanredni dar i neiscrpnost inspiracije dostupne svetu.
Virtuoznim sviranjem, mističnim glasom, dobrim stasom i razbijačkim bendom, Kezaja se opire svrstavanju pod bilo koju osim lične etikete na kojoj piše - "one off". Imenovavši se biblijskim imenom i opirući se predodredjenosti krenuo je u susret inovaciji.
Promovišući svoj peti studijski album nazvan "Nigerian Wood" sa novim bendom, opravdava najavljeno - kombinaciju savremene muzike, tvrdog zvuka i radikalnog pristupa i organske, mistične i nežne afričke tradicionalne, kakvu je živeo Femi Kuti.
Karim, mladi bubnjar čiji se jazz počeci jasno čuju, u kombinaciji sa hip hop iskustvom i soul senzibilitetom čitavog projekta, daje, po njegovim rečima "raznobojnu" ritmičku sliku. Ono čime ritam boji čitavu muzičku sliku benda i jeste nepobitna savremenost koja se nameće na osnovne teme muzičkog nasledja. Prosto rečeno, Karim razbija. Ova trojka voli da svira zajedno i gaji radost povezivanja u energetsko zvučno kolo.
Pogledajte video snimke na stranicama web portala MONDO/muzika.
Kezaja - vrač i veliki manipulator čije skidanje uvodi u ritualni ples (jer Afrika mora da bude gola), svaki pokret je znak i početak povezanosti samosvesti i jedinstva.
Ono što Kezaja tokom svog boemskog života stvara i jeste jedinstveno iskustvo Afrike, utkane u muziku sveta. Tako je tokom koncerta dotakao bukvalno svaku tačku u kojoj se ona prepoznaje, ukinuvši i zemaljske i vremenske granice.
Izvodjenjem "All Along The Watchtower", oživeo je Hendriksa, malo pre toga setili smo se umetnika koji se nekada zvao Prince, "Pepersi" su se pokazali u skokovima, javljao nam se Džon Koltrejn, a sve je završeno u rege fazonu, tek da sve bude na svom mestu - savršeno izmešteno.
(Vela Veljković/www.mtsmondo.com)