Matija Sokić poznatiji kao John Belk, DJ i producent iz Beograda sutra stiže u Banjaluku, a povod je nastup u novootvorenom klubu "Fabrique".
Belk je rezident jednog od najpoznatijih beogradskih klubova - "The Tube", ali i Raveolution party brenda. Iza sebe ima preko 15 izdanja, među njima je najpoznatiji remiks Hot since 82 – "Like you“, koji je izdat za poznati Get Physical label.
- Šta je presudno da žurka bude sjajna?
Kao i u životu, ima više faktora koji utiču na uspjeh i cjelokupni utisak žurke. Kada gledamo iz ugla publike, DJ mora da koketira sa muzikom u skladu sa onim što se od njega očekuje i da kroz to pokusa da "proda" nešto to nisu čuli ili ne razumiju do kraja, nešto novo i drugačije. DJ mora da zabavlja i istovremeno daje ljudima uvid u neka nova iskustva. DJ mora pojavom i ponašanjem tokom seta da komunicira s ljudima ispred sebe. Jedan od najvećih utisaka, po tom pitanju, na mene je ostavila Nina Kraviz na Exit-u ove godine. Gledajući je i slušajući live došao sam kući pod utiskom da je njen set bio u top pet na festivalu. Poslije dva dana, izlazi set online, ja slušam... Ne vjerujem... Ništa specijalno, muzički, idejno, ali zato - jedna je Nina Kraviz.
- Šta DJ-a čini posebnim u moru DJ-eva i u vremenu hiperprodukcije?
U ovo novo doba DJ se definitivno cijeni po produkciji (bar na globalnom nivou kada se gleda; neću ulaziti u to zašto na našim prostorima nije tako). Zašto je njegov rad kao producenta toliko cijenjen, pitate se?
Jedan od odgovora je - danas skoro svako može biti DJ... Vještina više nije toliko bitna, warmup polako umire, shazam postoji (čak je nedavno sklopio ugovor sa online prodavnicama ploča decks.de, juno.co.uk etc. što znači da i ako puštate ploče neko može da vas "šazamuje" od ovog ljeta). Sve to dovodi do toga da je produkcija muzike na neki način bitna i čini DJ-a kompletnim artistom. Takođe ona služi kao promocija da bi vas na neki način mogli da prodaju kao proizvod... sem ako niste pametni, kao npr. Paul Kalkbrenner, pa lijepo snimite film o sebi i dignete sebi cijenu sa 6 na 40k (smijeh)... Šalim se donekle. Sve je to danas biznis.
Ono sto DJa može izdvojiti u moru hiperprodukcije je da se istakne na drugačiji način. Jedan od lijepih ali skupih primjera je da opremite studio (ne samo laptop i zvučnike) i da promijenivši workflow (pravite muziku polu-live ili skroz live) i zvukovima koje koristite date pečat toj muzici da ne zvuči generično, plastično kao npr. 90% UK tech house scene..
Drugi način bi bio da ne pratite trendove i da stvorite lični pečat. To naravno na papiru zvuči okej, ali ako već imate nešto karakteristično samo za vas, vi ste već uspjeli :)
Treća stvar koju možete da uradite je da se nađete na izdavačkim lejblovima koji su trenutno u "hajpu" pa time dobijete vjetar u leđa ili menadžera...
- Šta će nam 2017. donijeti novo, kakav zvuk ce trendovati i ko su najuticajnija imena na planeti sada?
Mislim da 2017. neće donijeti ništa uzbudljivo sem što ce techno kao žanr da krene da blijedi i ići će se polako ka house zvuku. Menadžmenti i industrija funkcionišu na način na koji funkcionišu. Neke uzbudljive stvari muzički možete očekivati u underground vodama... 2017. će biti godina brendova. Mislim da ćemo mnogo vidjati: Afterlife (Tale of Us je nezaustavljiv, a tek su krenuli); Diynamicu je akcenat ove godine da osvoji Ameriku, pošto su u Evropi već "svoj na svome" tako da će se oni najvise približiti mainstreamu; "Music on" će nastaviti da vlada Ibicom.
Ako već želite nešto "novo" nešto što ide u korak sa vremenom i evolucijom elektronske muzike potražite rad i mixeve artista kao što su Move D, Tama Sumo, Ryan Elliott, Barac, Sonja Moonear, Joy Orbison, DJ Tennis, Palms Trax, Jeremy Underground, Ripperton, The Black Madonna, Gerd Janson, Hunee, John Talabot, Manuel tur, Ricardo Villalobos, Mike Shannon & Dewalta...