Kako da znate da ste pretjerali s vitaminom D | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Kako da znate da ste pretjerali s vitaminom D

Autor Nataša Petrović
Autor Nataša Petrović

U doba korone, vitamine pijemo više nego ikada, a evo kako da znamo kada smo pretjerali.

Izvor: iStock/Getty Images Plus/batuhan toker

Pandemija korona virusa natjerala nas je da više pažnje posvetimo izgradnji jakog imuniteta, a u tome važnu ulogu ima vitamin D.

Suplemente ovog vitamina kupujemo više nego ikad prije, i to je sasvim u redu jer ne može da nam odmogne – osim ako se predoziramo.

Možda će vas zanimati

Kao neko opšte pravilo, navodi se da odrasli muškarci i žene treba da unose oko 600 IU vitamina D dnevno, a stariji od 70 godina po 800 IU dnevno.

U svakom slučaju, prije nego što počnete da uzimate ovaj ili bilo koji drugi suplement, uvijek je preporučljivo da se konsultujete sa ljekarom, a evo i kako da prepoznate simptome koji ukazuju da ste uneli previše vitamina D.

Mučnina

Pošto je riječ o vitaminu koji je rastvorljiv u mastima, to znači da se bolje apsorbuje u tijelu ukoliko se konuzumira sa mastima. To djelimično omogućava konzumiranje u prevelikim količinama, a nutricionistkinja Ali Vebster objašnjava da ovaj vitamin povećava nivo kalcijuma u krvi, uzrokujući niz problema. Na primjer, zbog toga mogu da se jave mučnina ili povraćanje.

Ukoliko osjećate mučninu, a uzimate suplemente, to može da znači da unosite previše vitamina rastvorljivog u mastima.

Dehidratacija

Vebster kaže da i dehidratacija može da bude posljedica prevelikog unosa vitamina D.

Znaci dehidratacije mogu da budu povećanje tjelesne temperature, snižen krvni pritisak, grčevi u mišićima i konstipacija. Ukoliko imate neke od ovih simptoma, a inače uzimate suplemente vitamina D, bilo bi dobro da prestanete da uzimate nekoliko dana ili da prepolovite dozu i vidite hoće li se stanje popraviti.

Osjećate slabost

Povraćanje i dehidratacija mogu da dovedu do osjećaja slabosti, ali za neobjašnjivu iscrpljenost može da bude krivac i vitamin D unijet u prevelikoj dozi.

Takođe, može da se javi i gubitak apetita.

Kamen u bubregu

Još jedan faktor rizika koji može da se javi usljed uzimanja prevelikih doza vitamina D, jeste pojava kamenja u bubregu.

Kako Vebster objašnjava, vitamin D povećava apsorpciju kalcijuma iz gastrointestinalnog trakta, zbog čega može da se poveća nivo kalcijuma u krvi. A posljedica toga može biti stvaranje kamenja u bubregu.

Problemi sa srcem

U najgorem mogućem scenariju, ukoliko se vitamin D unese u znatno većim količinama, mogu da se jave problemi sa srcem. Ipak, nutricionistkinja naglašava da biste morali da unesete izuzetno veliku količinu da bi došlo do takve reakcije.

Takođe, kaže da pretjeranu količinu vitamina D ne možete unijeti usljed izloženosti suncu, već samo preko suplemenata, ali ponavlja da su i za to male šanse.

(MONDO) 

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA