Reklama za novu kolekciju donjeg veša brazilske kuće "Houp" u kojoj Žizel Bundšen u seksi izdanju savetuje kako da partneru saopšte neprijatne vijesti proglašena je seksističkom.
Novi projekat Žizel Bundšen, reklamna kampanja za novu kolekciju donjeg veša brazilske modne marke Hope, izazvao je negodovanje predstavnika brazilskih vlasti koji kažu da je reklama "seksistička" i "povlađuje stereotipima" i treže da se njeno emitovanje zabrani, prenosi "Gardijan" (Guardian).
Kampanja obuhvata seriju televizijskih reklama u kojima Žizel demonstrira "pogrešan" i "ispravan" način saopštavanja partneru da ste, na primjer, slupali kola, "spržili" karticu ili pozvali svoju majku da bude kod vas u gostima na neodređeno vrijeme.
Pravi metod je da se partner zavede (uz pomoć nove kolekcije veša Hope, naravno), a u pozadini ide rečenica "Ti si Brazilka, upotrebi svoj šarm".
Brazilski zvaničnici iz sekretarijata za žene ne vide ništa šaljivo u ovoj reklami, i traže da se ona povuče iz programa.
"Ignoriše se napredak postignut u borbi protiv seksistističkog ponašanja i djelovanja. Takođe, reklama diskriminiše žene. Promotivni spotovi šalju poruku da se senzualnošću može 'smekšati' bilo ko i podstiče Brazilke da koriste svoj šarm kako bi uticale na reakcije svojih muževa", navodi se u saopštenju vlasti, kojima je od 20. septembra, kad je reklama počela da se prikazuje, stiglo šest pritužbi ogorčenih gledalaca.
Iz kompanije Hope poručuju da nisu imali lošu namjeru: "Sve situacije prikazane u reklamama su šale na račun svakodnevnog života... Nije nam bila namjera da ponizimo žene. To bi bilo apsurdno ako uzmete u obzir da naša kompanija živi od žena, naravno da nikada ne bismo uradili nešto što bi ponizilo naše kupce."
Sve u svemu, mnogo buke ni oko čega. Žizel je divna kao i uvijek, a reklama će vam izmamiti smešak... ili će vas razbjesniti. Pogledajte video...
(MONDO)