Amerikanaci podnose žalbe tamošnjem Ministarstvu na avioprevoznike koji u trci za profitom smanjuju sjedišta da bi prevezli što više ljudi.
Američki putnici sve su manje zadovoljni uslugama domaćih aviokompanija koje smanjuju veličinu sjedišta da bi smjestile više ljudi. Osim toga, sve je veći broj putnika koji moraju da čekaju na sljedeći avion, jer je let za koji su kupili kartu "prebukiran".
Privatne kompanije za istraživanje koje su analizirale podatke o uspjehu avioprevoznika, saopštile su da se broj žalbi Ministarstvu transporta prošle godine uvećao za jednu petinu, uprkos poboljšanjima u tačnosti letova i manipulaciji s prtljagom.
"To što su aviokompanije uzele avione sa 130 mesta i broj povećale na 150 da bi iscijedile još zarade, mislim da ih konačno sustiže", rekao je profesor Univerziteta u Vičiti, Din Hedli, jedan od autora izvještaja.
Industrija čak nastoji da već male toalete aviona učini još manjim kako bi ubacile poneko sjedište. U posljednjih nekoliko godina, pojedine kompanije okrenule su se avionima koji primaju veći broj putnika, ali ni to nije bilo dovoljno da se nadoknadi opšti pad komercijalnog efekta.
Prošle godine je na svakih 10.000 putnika zbog "prebukiranosti" odbijeno 0,97, dok je 2011. taj broj bio 0,78.
Ranije su u slučajevima "prebukiranja" kompanije mogle da nađu dobrovoljca koji bi se odrekao sjedišta u zamjenu za novac, besplatnu kartu ili neki drugi vid kompenzacije zato što je kasnije u toku dana ili sljedećeg jutra mogao da uhvati drugi avion, ali putnici više s tim ne mogu da računaju.
(Beta, foto: Guliver/Getty images/Thinkstock)