Titove vile, lovišta, rodna kuća u Kumrovcu, Kuća cvijeća u Beogradu, Brioni, pobuđuju veliko interesovanje stranih turista.
Inicijativa o jedinstvenom turističkom proizvodu zemalja jugoistočne Evrope, zasnovan na posebnostima svake od njih, a dovoljno atraktivan da privuče posjetioce iz čitavog svijeta, bila je tema današnjeg sastanka turističkih poslanika regiona u Privrednoj komori Srbije.
Radna grupa, sastavljena od predstavnika iz oblasti turizma iz Hrvatske, Makedonije, BiH, Crne Gore, Republike Srpske i Srbije, pokušaće da pronađe koji je to zajednički brend za sve zemlje i šta bi od pojedinačnih ponuda moglo da se uvrsti u zajednički proizvod koji bi bio ponuđen dalekim tržištima. Današnji sastanak prvi je u nizu sa tim ciljem.
Svaka od zemalja nosi svoje specifičnosti koje bi mogle da se uvrste u regionalne turističke ture, pojedinim gostima mogle bi se ponuditi tematske ture, ali zajednički brend za sve zemlje, za koji su mnogi strani turisti posebno zainteresovani, jeste Tito i period komunizma, zaključili su učesnici današnjeg sastanka.
Upravo Titove vile, lovišta, Plavi voz, muzej, rodna kuća u Kumrovcu, Kuća cvijeća u Beogradu, Brioni, pobuđuju veliko interesovanje stranih turista, posebno sa istoka, i to bi, kada se dobro osmisli, mogla da bude jedna od zajedničkih turističkih ruta zemalja bivše Jugoslavije, koje baštine zajedničku komunističku prošlost.
Inicijativa o jugoistočnoj Evropi kao jedinstvenoj turističkoj destinaciji potekla je sa ovogodišnjeg Sajma turizma u Beogradu.
Tada je zaključeno da bi zajednička turistička ponuda bila brendirana uz podršku fondova Evropske unije.
Turistički proizvod "Jugoistočna Evropa" trebalo bi osmisliti tako da bude zanimljiv, a da se ujedno predstavi i kulturno naslijeđe i identitet svake od zemalja regiona, zaključili su učesnici današnjeg sastanka.
(Tanjug)