Više od 80 odsto Amerikanki uzrasta od 10 godina boje se da su gojazne.
Ciljani uzrast kampanje su djevojčice stare između 7 i 10 godina, koje su bombardovane reklamama i sve su ranije zabrinute za svoj spoljašnji izgled.
Više od 80 odsto malih Amerikanki uzrasta od 10 godina boje se da su gojazne, a među nešto starijima, njih između 40 i 70 odsto ne voli neke dijelove svog tijela. Samopouzdanje im je na najnižem nivou između 12. i 15. godine.
Zato se sada u Njujorku može pročitati na autobusima, u podzemnoj željeznici, na telefonskim kabinama poruka: "Ja sam djevojčica, lijepa sam kakva jesam".
Fotografije prikazuju 15 djevojčica koje predstavljaju njujoršku raznolikost - one igraju košarku, šah, jedna drži knjigu, neke trče...
Takođe, neke od njih imaju višak kilograma, neke protezu za zube, jedna djevojčica je u invalidskim kolicima. Ono što govore je različito je, ali je naglasak stavljen na njihove kvalitete. Jedna je duhovita i zabavna, druga ekstrovertirana kreativna sanjalica, jedna je znatiželjna i inteligentna...
"Njujork je jedan od gradova s najvećom raznolikošću, grad je pun jakih žena koje uspijevaju na svim područjima", kazao je gradonačelnik Majkl Blumberg povodom pokretanja kampanje.
"S druge strane, sve mlađe djevojčice se bore sa slikom o samoj sebi, što ima ozbiljne posljedice na javno zdravlje - javljaju se poremećaji u ishrani, prekomjerno opijanje, gojaznost i prerani polni odnosi", dodao je gradonačelnik.
Iako 63 odsto djevojčica zna da slike slavnih žena koje se predstavljaju javnosti nisu realne, ali ipak u velikom postotku (60 odsto) upoređuju svoja tijela s tijelima manekenki, a njih 48 odsto žele da budu mršave kao one.
(MONDO, Foto: Google)