Djeca koja pješače do škole, bolje se koncentrišu na časovima i manje su sklona hiperaktivnom ponašanju, tvrde istraživači.
Kompanija "Intelidžent helt" sprovela je istraživanje o tome kako hod do škole i natrag utiče na zdravlje djece. U studiji je učestvovalo 2.500 djece starosti od sedam i osam godina, koji su svakog dana pješke išli u školu, a zatim opisivali kako se osjećaju.
Dok sve veći broj roditelja svakog dana vozi djecu u školu, osam od deset odsto učenika je reklo da su smireniji i da im je lakše da se skoncentrišu na učenje ukoliko pješače, a veliki broj njih je naveo i da se osjeća zdravije.
Osnivač kompanije "Intelidžent helt" koja je sprovela ovu studiju, dr Vilijam Bird, smatra da je "veza između fizičke aktivnosti i akademskih dostignuća previše jaka da bi se ignorisala", i dodao da hiperaktivni i mališani koji imaju deficit pažnje najviše osjećaju pozitivne efekte pješačenja.
"Fizička aktivnost poboljšava rad mozga, omogućujući djeci da bolje uče, a postoji i naučni dokaz da boravak u prirodi, na svježem vazduhu, ima umirujući efekat na djecu".
Ovom studijom koja je sprovedena porovodm Međunarodnog mjeseca pješačenja do škole, nije utvrđeno koji broj ispitanih đaka je imao dijagnostifikovanu hiperaktivnost i deficit pažnje, ali istraživači smatraju da fizička aktivnost prije škole, makar u vidu pješačenja, može da poboljša koncentraciju i ponašanje mališana.
(MONDO, Foto: Guliver/Getty/Thinkstock)