Istraživanje je pokazalo da skoro dvoje od petoro djece mlađe od dvije godine, na neki način koristi pametne telefone, tablete i društvene mreže.
Organizacija Common Sense Media je sprovela istraživanje koje je pokazalo da 38 odsto djece mlađe od dvije godine starosti, koristi neki mobilni uređaj za igranje, gledanje video snimaka, muziku. Do osme godine procenat raste na 72 odsto korisnika.
"To je znak da sada stasava jedna digitalna generacija" kaže za Mashable, osnivač i izvršni direktor kompanije Common Sense, Džim Stejer.
Studija je pokazala da je najmlađima posebno drag mobilni telefon, zatim televizor (66 odsto), a korišćenje računara je od 2011. do danas kod male djece poraslo sa 4 na 10 odsto. Opalo je samo korišćenje DVD plejera - sa 52 odsto u 2011. na 46 odsto 2013 .
I vrijeme koje djeca provode uz tehničke uređaje je produženo - djeca uzrasta od 0 do 8 godina provedu u prosjeku 15 minuta dnevno, dok su 2011. na to trošili samo pet minuta.
"Postoji fundamentalna promjenu u načinu na koji djeca konzumiraju savremene urađaje. Djeca koja nisu progovorila, dolaze do TV ekrana, mijenjaju kanale, igraju uz zvuke koji se emituju sa iPada ili iPhona njihovih roditelja", rekao je Stejer.
To može imati i prednosti i mane. Mobilnih uređaji mogu biti odličan obrazovni alat, ali roditelji griješe kada ih koriste kao virtuelne bebisiterke, kažu stručnjaci.
Američka akademija za pedijatre preporučuje roditeljima da djeci do dvije godine starosti zabrane sve "ekrane", i da savremenu tehnologiju koriste mudro i dozirano, samo kao sredstvo za obrazovanje djece.
(MONDO, Foto: Guliver/Getty/Thinkstock)