• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

WMF: O smrti odnosa s javnošću i novinarstva

Autori mondo.ba Autori Ivana Šimundža

Weekend Media Festival već tradicionalno u septembru okuplja brojne medijske i marketinške stručnjake u staroj Tvornici duhana Rovinj.

 WMF: O smrti odnosa s javnošću i novinarstva Izvor: Ivana Šimundža, mondo.ba

Ni ove godine to nije izuzetak, te se gradom uglavnom šetaju novinari, "marketingaši" i stručnjaci za odnose s javnošću.

Trudili smo se da ispratimo veoma gust raspored koji su nam organizovali timovi ovog medijskog festivala, ali najveći utisak ostavilo je predavanje o Smrti odnosa sa javnošću profesora Dejana Verčića.

Govoreći o krizi "braka" novinarstva i odnosa sa javnošću u 20. vijeku, ovaj veoma zanimljiv predavač, inače profesor na ljubljanskom fakultetu, napravio je paralelu o značenju pojma "slobodni novinar" nekada i danas.

"Pojam slobodnih novinara nekada je značio jednu medijsku elitu, a danas uglavnom predstavlja nezaposlenog novinara koji jedva preživljava. Same organizacije proizvode vlastite medije i novinarstvo je na gubitku. Pojavio se veliki broj kvazi medija, gdje jača trend na rubu legalnosti kada urednik nekog medija priprema osobu koju kasnije intervjuiše. Govorimo o ozbiljnoj krizi novinarstva", kazao je.

Verčić je ukazao i na pojavu blogera u ulozi novinara, te objasnio da je copy paste novinarstvo u ekspanziji zato što mediji danas bukvalno "ne mogu da prežive".

"Sve se kreće u tri smjera: medijatizacija, transparentnost i moralna panika", naglasio je ovaj profesor na predavanju Smrti odnosa sa javnošću.

U petak smo čuli i mnogo toga o pokretanju biznisa, startupima i tome kako je Internet promijenio poslovnu komunikaciju.

Izvor: Ivana Šimundža, mondo.ba Možda i očekivano, najposjećenije predavanje danas bilo je "Mad men vs.math men" gdje su direktori agencija ukazali na (ne)odnos kreative i analitike u bavljenju marketiškim poslom. Naglašeno je da tržište nije spremno za ozbiljan digitalni marketing, u nedostatku ljudi koji se tim poslom bave.

Subota

Za subotu su najavljene debate na temu novinarstva u Hrvatskoj, priča o tome kako offline svijet postaje online, a već se najavljuje veliki broj učesnika na One on one predavanje Željka Mitrovića, vlasnika Pink TV.

"Ključni izazov je menadžiranje procesa, ali je i veliki nedostatak istih kadrova. Razvoj marketinga u Hrvatskoj još se zasniva na nivou 20. vijeka ali će se kretati ka većoj integraciji na svim nivoima", istakao je Davor Bruketa iz agencije "Bruketa i Žinić", jedan od najvećih kreativaca u regionu.

Na najvećem medijskom festivalu koji Rovinju sigurno dovodi najveći broj turista tokom godine, ne nedostaje ni zabave. Učesnike su u petak zabavljale simpatične "Frajle".

MondoBH i ove godine učestvuje na Weekend Media Festivalu, te nas pratite na Facebooku i Twitteru!

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop