Postoje dve vrste vozača: oni koje izluđuju sporaći u levoj traci, i oni koji se redovno vuku kao puževi i ne interesuje ih što smetaju drugima. Verovali ili ne, ovi drugi su veća opasnost na putu.
Uslučajuda spadateu drugugrupu molimo vas da napokon shvatite: leva traka kolovoza se koristi samo kada je to baš neophodno, kada se žurite i vozite brže, zapravo najbrže koliko je zakonom propisano na tom delu puta. Zašto je to važno? Ne samo što će te tako manje nervirati druge vozače koji bi da "nagaze gas", već je tako i bezbednije. Ukoliko milite u levoj traci, rizikujete da vas sa leđa udari drugo vozilo čiji vozač nije na vreme procenio vašu brzinu kretanja i nije stigao da zakoči. "Na autoputu i motoputu sa više saobraćajnih traka namenjenih kretanju vozila u jednom smeru, vozač motornog vozila mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom, osim ako nije zauzeta vozilima koja se kreću u koloni, kao i prilikom preticanja", piše u članu 104. Zakona o bezbednosti saobraćaja. Dakle, leva traka služi isključivo za preticanje, u suprotnom, kada vam neko iza vas ablenduje da se sklonite i omogućete prolaz, to morate da učinite. Takođe, ako se sklonite iz leve trake omogućavate svim učesnicima u saobraćaju da stignu dosvojih odredištašto je brže moguće. Koliko je to bitno potvrđuje i podatak da je Nacionalna asocijacijavozača u SAD,proglasilajun Mesecom vozačke solidarnosti, sa namerom da, između ostalog, podignu svest vozača o važnostiizlaska izleve trake ukoliko ne voze najbrže koliko je dozvoljeno. Nisu slučajno mnoge države širom sveta donele zakon kojim se reguliše kretanje automobila baš u levoj traci puta. U29 država SAD, zakon kažeda svako vozilo kojasekrećesporije nego"normalnom brzinomsaobraćaja", bi trebalo da budeu desnoj traci. Čak i ako se kreće brzo, ali ne i najbrže, mora da se skloni iz leve trake. U Vašingtonu, Teksasu i Ohajo,leva traka je samo za skretanjeilizaobilaženje drugih automobila. Istraživanja su pokazala da je nepravilno korišćenje leve trake najčešći uzrok saobraćajnih gužvi, ali i lančanih sudara, naročito kada su vremenske prilike nepovoljne. Takođe, spora vožnja u levoj traci rizičnija je od jurnjave. Zašto? Zato što u slučaju kada su spori vozači razbacani levo i desno, brzi vozači češće menjaju trake, zaobilaze ostale automobile i time rizikuju sudar. Kada bi svako bio u pripadajućoj traci, oni koji žure prolazili bi levom trakom jedni za drugima istovremeno, što je mnogo bezbednije.