Tržište automobila zabeležilo je 2014. prvi put rast od 2007, s porastom prodaje za skoro 6 odsto. Pročitajte ko je tome najviše doprineo.
"Reno" zabeležio je rast od 13,3 odsto, zahvaljujući jeftinoj "dačiji", čija je prodaja porasla za 23,9 odsto. "Pežo" je imao rast od samo 3,7 odsto. "Audi" je registrovao rast od 4,8 odsto, "Volvo" 12,3 odsto, "Leksus" 30,1, a "Džip" čak 70,6 odsto. "Folksvagen" je prodao 3,2 miliona vozila i ostaje prvi evropski proizvođač, s rastom od 7,2 odsto. "Ford" je imao rast prodaje od 5,8 odsto, BMW 4,6 odsto koliko i "Dženeral motors" koji beleži pad zbog povlačenje "ševroleta" s evropskog tržišta. Stručnjak udruženja Karlos Da Silva rekao je da se ne očekuje značajan rast prodaje i povratak na stanje pre krize, najranije do kraja ove decenije. Belorže je rekao da stručnjaci za ovu godinu predviđaju rast od jedan do tri odsto, dok drugi očekuju čak stagnaciju.
Međutim, nivo rasta je i dalje znatno niži od perioda pre ekonomske krize. Tokom prošle godine, prodato je 12,5 miliona novih vozila u Evropi, a 2007. skoro 16 miliona. Prodaja je počela da raste krajem 2013. godine, ali je za celu 2014. godinu registrovan blagi pad od 1,7 odsto.
Tokom decembra, 16 meseci zaredom u porastu prodaje, prodato je 951.329 automobila, odnosno za 4,7 odsto više nego u decembru 2013. godine.
Ekonosmki stručnjak Žan-Fransoa Belorže kaže da postoji jasna veza između stanja u privredi i tržišnih kretanja.
Tokom 2014. godine, Španija je zabeležila najveći rast od 18,1 odsto, slede Velika Britanija (9,3 odsto), Italija (4,2 odsto), Nemačka (2,9 odsto) i Francuska (0,3 odsto).
"Evropska privreda je i dalje nestabilna, s niskim rastom i visokom stopom nezaposlenosti. Godina 2014. bila je prijatno iznenađenje", dodao je Belorže