Ako ste mislili da znate sve o turbulenciji, bezbednosti i hrani u avionima, onda će vas iznenaditi ono što su ovi piloti anonimno otkrili.
S obzirom na to da o ovome ne bi smeli da govore u javnosti, neki piloti su anonimno otkrili ove tajne na sajtu Quora.com.
Najbolji su jutarnji letovi
Ako vas brine turbulencija i želeli biste da je izbegnete, onda birajte jutarnje letove kada god za to imate prilike. U najvećem broju slučajeva, do oluja dolazi u poslepodnevnim časovima, dok se tokom noći razvedri, pa avion u jutarnjim časovima ne mora da se "bori" protiv vetra.
Ponekad se avioni kvare
Iako bismo svi voleli da mislimo da se avioni nikada ne kvare, naročito tokom leta, istina je malo drugačija. Neki od tehničkih problema koji se događaju u avionima su nestanak struje u kokpitu, kvarenje motora... a piloti kažu da se dešavalo da avion na kojem ne radi polovina motora, ipak poleti. U najvećem broju slučajeva, ipak, tehnički kvarovi na avionima se najčešće popravljaju pre poletanja.
Sletanje je nekad teško
Gotovo svaki putnik je barem jednom iskusio teže, turbulentno sletanje, ali nisu uvek piloti krivi za to. Ponekad moraju grublje da prizemlje avion, kako bi izbegli klizanje na pisti, naročito ako je pista mokra.
Piloti spavaju tokom leta
Potpuno je izbezumljujuće zamisliti pilota koji drema tokom leta. Međutim, 2012. godine je Unija pilota otkrila da više od polovine pilota nekad zaspi na kratko tokom leta. Iako je to zabrinjavajuće, postoje slučajevi kada je pilotima dozvoljeno da dremaju – na primer, kada kopilot preuzme upravljanje avionom.
Piloti i putnici ne jedu istu hranu
Oni se verovatno nikada neće žaliti na hranu u avionu, iz prostog razloga što ne jedu isto što i putnici u ekonomskoj klasi. Umesto toga, za njih je pripremljena posebna hrana ili jedu iste namirnice koje dobijaju putnici iz biznis klase. Takođe, neki piloti nose svoju hranu, a kako bi izbegli trovanje, pilot i kopilot najčešće ne jedu iste namirnice.
Skoro svaki avion pogodi grom
Nešto ranije ove godine, putnici Korean Air Lines snimili su trenutak kada je u avion udario grom. Uprkos tome što izgleda strašno, avion nije oštećen. U svaki avion barem jednom godišnje udari grom, kažu piloti, ali u najvećem broju slučajeva ne dođe do oštećenja.
Maske za kiseonik u roku od nekoliko sekundi
U slučaju vanrednih okolnosti, na tako visokoj nadmorskoj visini na kojoj avioni lete, putnici moraju da stave masku za kiseonik u roku od samo nekoliko sekundi - u suprotnom će se onesvestiti. Međutim, ono što većina putnika takođe ne zna da je u maskama ima dovoljno kiseonika za samo 15 minuta. Ipak, piloti kažu da to ne treba da vas brine jer u takvim situacijama spuštaju avion na nižu visinu, kako putnicima ne bi trebale maske.