• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li će obični automobili nestati u budućnosti?

Autor mondo.rs

Aa li auto-industrija gubi trku sa autonomnom vožnjom? Evo šta kaže istraživanje.

 Da li će obični automobili nestati u budućnosti? Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Tržište autonomnih vozila će do 2035. godine iznositi 560 milijardi dolara i predstavljati gotovo 17 odsto celokupnog svetskog tržišta automobila, predviđa globalna konsultantska firma za strategiju i menadžment "A.T.Kerni".

U studiji pod nazivom "Kako da proizvođači vozila prežive eru autonomnih vozila?", koja se delimično temelji na zaključcima više od 150 direktora auto-industrije širom sveta, "Kerni" zaključuje da će autonomna vožnja biti varnica 21. veka, koja će podstaknuti novi talas rasta.

"Ovo će biti kraj lanca vrednosti kakav mi poznajemo, jer će tradicionalni proizvođači vozila biti samo deo igrača koji će se boriti za deo kolača od 560 milijardi dolara", rekla je Ana Petrić, menadžer u "Kerniju".

Uz proizvođače vozila, pružaoci usluga će razviti svoju brzo rastuću i nezavisnu industriju. Već 2025. godine, njihovi prihodi koji zavise od zabave, multimedija i ponude podataka, mogu da prevaziđu prihode tradicionalnih proizvođača vozila sa neobaveznim dodacima. Prognozira se podela tržišta vozila na tri segmente: premium, nisko tarifne (low cost) i dronove.

"Poslovni modeli proizvođača vozila srednje klase, poput Tojote, Folksvagena, SEAT-a i Sitroena, dovode se u pitanje", kaže Petrić.

"Prateći primer tehnoloških pionira industrije, kao što su GM, BMW i Ford, moraće da formiraju strateške alijanse sa partnerima izvan industrija ukoliko žele da pružaju atraktivna rešenja, na primer. Čak će i premium proizvođači, poput Audija, Poršea, Mercedesa i BMW-a, zavisiti od eksterne ekspertize", dodaje ona.

Kao primer navodi BMW, koji je već najavio planove saradnje sa Intelom i Mobajlijem. Grupa, sa sedištem u Minhenu, kako objašnjava, planira da lansira svoje prvo autonomno vozilo 2021. godine, a i Dajmler već sarađuje sa nekoliko proizvođača kamera i senzor sistema.

Studija predviđa da će era autonomne vožnje otvoriti široku lepezu unosnih opcija za kompanije poput Boša, ZF/TRWa, Kontinentala i Šeflera. Ove kompanije se razvijaju i napreduju na postojećoj piramidi i ubuduće mogu da budu snabdevači hardvera, zamenjujući tradicionalne proizvođače vozila.

U isto vreme, novi igrači - digitalne grupe poput Gugla, Epla, Fejsbuka, Ciska i Majkrosofta, kao i drugi poput Samsunga, Simensa i Dojče Telekoma, ubacuju se na tržište. Neke od ovih korporacija imaju izuzetno jake brendove, ekspertizu u tehnologiji, visoke budžete za istraživanje i razvoj i, pre svega, pristupačnost korisnicima. Zbog toga su najveća pretnja auto-industriji.

Studija naglašava društvene prednosti autonomne mobilnost.

Predviđa se smanjenje broja saobraćajnih udesa za 70 odsto, i smanjenje troškova za održavanje vozila za 35 odsto. Korišćenjem alternativnih sistema kao i tehnologije na putevima, može doći do smanjenja utrošenog goriva do čak 30 odsto.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop