„Prozor u svet“ je ime koncepta proširene stvarnosti koju kreira kompanija Tojota.
„Prozor u svet“ je ime koncepta proširene stvarnosti koju kreira kompanija Tojota.
Prozori na automobilima zaista više neće biti ista, nakon što u njih bude ugrađena opcija proširene ili dopunjene stvarnosti, koju japanska Tojota razvija sa danskim Institutom Interaktivnog dizajna, iz Kopenhagena.
Ovi prozori, nazvani „Prozor u svet“, pretvaraju površinu stakla u ekran preko kojeg putnik može da komunicira sa okolinom izvan automobila. Moguće je crtati konture objekata koji se vide kroz prozor, nakon čega će one nestati kako se automobil bude udaljavao, izračunati tj. prikazati rastojanje do izabranih stvari koje se vide kroz prozor ili zumiranje izabranog dela slike iza stakla.
Takođe, moguće je koristiti prozor za audio ili pisanu komunikaciju, a zamišljeno je i dalje razvijanje ovog koncepta, koje će staklo pretvoriti u ekran sličan kompjuteru.
Tojota je demonstirala ovo staklo u Belgiji, u jednom od muzeja, a nastalo je i uz podršku Evropske asocijacije automobilskih proizvođača. Koncept „Windows to the World“ trebalo bi da u nekom momentu bude integrisan u moderne automobile bez vozača, koje razvija sve više kompanija.