U organizaciji "Dajak kluba" Banjaluka počela je obuka druge grupe od 15 polaznika škole dajakaštva u savladavanju osnovnih tehnika upravljanja dajak čamcima na rijeci Vrbas.
Predsjednik banjalučkog "Dajak kluba" Adrej Zamolo rekao je da je obuka besplatna i namijenjena starijim od 13 godina, te napomenuo da je polovinom juna tehnike vožnje dajakom savladalo 20 kandidata.
Zamolo je naveo da se treninzi održavaju pet puta sedmično u trajanju od 45 minuta, te da bi kandidati u mirnom dijelu rijeke Vrbas trebalo da savladaju osnovne tehnike za sedam do deset dana.
"Škola dajakaštva obuhvata provjeru plivačkih i fizičkih sposobnosti prije prvog kontakta s dajak-čamcem. Nakon školske obuke od jedne sezone, polaznici polažu stručni ispit i nakon polaganja prelaze u rekreativnu ili takmičarsku kategoriju i dalje rade po odgovarajućem programu", kaže Zamolo.
On je istakao da je Banjaluka prepoznatljiva po dajak čamcu, da su za školu dajakaštva zainteresovani svi uzrasti, te da su prije dvije godine imali dva kandidata od 70 godina.
Zamolo kaže da je pretpostavka da je vrbaski čamac-dajak nastao kada i Banjaluka - grad na dvije obale Vrbasa, prvo zato što nije bilo mostova pa je čamac bio jedino riješenje za prelazak sa obale na obalu, a kasnije kada su sagrađeni prvi mostovi - bio je jedini način prelaska preko rijeke, a da se ne plati mostarina.
Specifičan način vožnje čamca na Vrbasu proistekao je zbog konfiguracije korita rijeke, koja je u Banjaluci, kako kaže Zamolo, još planinska, brza i najvećim dijelom plitka sa kamenim i stjenovitim /sedra/ dnom.
"Dajak je naziv obrađenog komada drveta kojim se gura čamac. Upravo taj komad drveta po kojoj se naziva čamac služi za odgurivanje, daje čamcu potrebno ubrzanje za rijeku, a koristi se zbog relativno male dubine gdje veslo ne bi bilo od pomoći", naglašava Zamolo.
On dodaje da je projekat "Škola dajakaštva" podržala Gradska uprava.