• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zašto će nam sedenje doći glave?

Brzi razvoj tehnologije sve više "prikucava" ljude za stolice. Fizička neaktivnost je četvrti najčešći uzrok smrtnosti u svetu, koja izazove čak 3,2 miliona smrtnih slučajeva godišnje.

 Izvor: Mondo/Stefan Stojanović
bol u ledjima, ledja, bolovi, reuma, išijas
ilustracija
Izvor: Mondo/Stefan Stojanović

Povećava se broj "sedećih profesija", a čak se i šoping preselio u fotelju. Prema poslednjim istraživanjima, svako od nas u proseku provede oko 7,7 sati dnevno u sedećem položaju!

Ako već morate da sedite, odvojite malo vremena za vežbe za istezanje koje vam mogu pomoći da
ublažite bolove i sprečite ukočenost.

Šta možete da uradite na poslu, a da priliči mestu i prilici?

Sledeće vežbe možete raditi 3 do 5 puta u toku radnog vremena, zavisno od toga koliko slobodnog vremena imate.

1. Sedite uspravno na stolici, stopala u širini kukova, pod pravim uglom. Nagnite glavu u levu stranu (kao da želite da dotaknete rame). Zadržite glavu u tom položaju 3 sekunde, pa se vratite na početni položaj. Ponovite isti potez, na suprotnu stranu.

2. U istom položaju kao za prethodnu vežbu, okrenite glavu na levu strane (ka da bradom pokušavate da dodirnete levo rame). Vratite glavu u početni položaj. Ponovite vežbu, ali glavu okrenite u desnu stranu.

3. Povucite bradu unazad, kao da želite da napravite podbradak. Ostanite u tom položaju 3 sekunde i opustite se.

4. Povucite ramena prema gore, bez pomeranja glave. Zadržite se u tom položaju 3 sekunde, pa ponovite još 5 puta.

5. Istegnite ruku horizontalno, držeći je za nadlakticu. Ponovite vežbu sa suprotnom rukom.

6. Uhvatite jednom šakom drugu šaku i ispruženu ruku istegnite iz ramena. Zadržite se u tom položaju 3 minuta, pa ponovite sa drugom rukom.

7. Upletite prste obe ruke na grudima, okrenite dlanove i istegnite ruke prema napred. Zadržite 3 sekunde i vratite u početni položaj.

8. Upletite prste obe šake, i stavite ih na potiljak. Opustite se. Ostanite u ovom položaju 3 sekunde, pa raširite ruke kao da pokušavate da spojite lopatice na leđima. Istegnite se što više možete.

Osim nepravilnog držanja tela, posledice dugotrojanog sedenja su i povećanje telesne težine, hronočni umor, usporen rad creva, bolovi u donjem delu kičme, bolovi u zglobovima, koji mogu da dovedu do ukočenosti.

"Ako se jave bolovi u zglobovima ili mišićima, bolno mesto se može namazati topikalnim analgetikom koji sadrži ibuprofen, koji može pomoći u otklanjanju tegoba i umirivanju bola. Ukoliko se tegobe i dalje održavaju, trebalo bi da kontaktirate lekara, koji će vas pregledati i odrediti terapiju", savetuje prof. dr Dragana Matanović sa Medicinskog fakulteta u Beogradu.

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop