U prvih deset po prvi put jedna "dačija"
"Folksvagen golf" je i dalje ubedljivo najpopularniji model u Evropi.
Iako ove godine stiže novi "golf" osme generacije, evropskim kupcima to nije bitno, pokazuju rezultati prodaje u 2018. u 44 evropske zemlje (EU, EFTA, Rusija, Turska, Ukrajina, Belorusija, Srbija, BiH, Makedonija, Albanija, Moldavija, Jermenija, Gruzija).
Prošle godine više od pola miliona novih "golfova" je isporučeno evropskim kupcima. Ipak, najprodavaniji model je zabeležio pad od 8,8 odsto, što znači da ima i onih koji čekaju model nove generacije.
Da li je ovo novi "golf"
Sa rezultatom od 150.000 manje prodatih je "reno klio", koji takođe na zalasku sa četvrtom generacijom, pa je pad prodaje od neznatnih 0,7 odsto bio očekivan. Nov model premijerno stiže u Ženevu, a ovde možete videti kako izgleda.
Na trećem mestu je "VW polo" sa skokom prodaje od 5,3 odsto.
Iznenađenje godine je "dačija sandero". Najpopularniji model među srpskim privatnim kupcima, u Evropi je isporučen u 225 hiljada primeraka.
Najpopularniji SUV više nije "nisan kaškai", pao sa 4. na 6. mesto, već je to "VW tiguan". To su jedina dva SUV-a u prvih 10.
Najzastupljeniji na ovoj listi su modeli iz B segmenta – "klio", "polo", "fiesta", "208", "sandero" i "korsa".
"Golf" je jedini predstavnik "C segmenta", a "škoda oktavija" jedini sedan.
Evo i kompletne liste sa tačnim brojem isporučenih modela i promenom u odnosu na 2017:
1. "VW golf" 502.752 (-8,8%)
2. "Reno klio" 365.508 (-0,7%)
3. "VW polo" 313.449 (+5,3%)
4. "Ford fiesta" 274.455 (+4,9%)
5. "VW tiguan" 258.491 (+4,8%)
6. "Nisan kaškai" 252.705 (-7,0%)
7. "Škoda oktavia" 240.645 (-1,0%)
8. "Pežo 208" 235.357 (-5,2%)
9. "Dačija sandero" 225.261 (+3,7%)
10. "Opel korsa" 222.953 (-7,7%)