Italijanski automobili imaju mane, ali i dušu koja nam je oduvek bila najbliža srcu
Nakon izbora nemačkih i francuskih modela, sada je red na Italijane. Ima malo egzotike, ali nam je fokus bio da, u moru fantastičnih "makina", izaberemo modele koji su ostavili i najveći trag na ovim prostorima.
Poređali smo ih bez nekog naročito redosleda, jer mislimo da je ne postoji "broj 1".
Fiat 500 "činkvečento" (1957 - 1975)
Iako se može nazvati originalnom "petstotkom", ovaj model je imao prethodnika istog broja, koji je bio poznatiji pod nadimkom Topolino (mišić). Ovaj automobil je najzaslužniji za motorizaciju Italijana nakon Drugog svetskog rata, a nama je posebno drag jer je na njegovoj bazi nastao Fića.
Fiat Multipla (1998 - 2010)
Naravno, pričamo o prvoj generaciji o koje se i dan-danas vodi polemika između "nikad, to je najružniji auto ikad" i "zanemarimo izgled, ovo je najpraktičniji auto ikad." Zanimljivo je da Multiplu Top Gear proglasio 2000. godine najružnijim, ali i najboljim automobilom te godine.
Ferari F40 (1987 - 1992)
U svoje vreme, F40 je bio najbrži, najjači i najskuplji Ferrari do tada. Izašao je na 40. rođendan kompanije, a to je i poslednji model koji odobren od strane Enca Ferarija, koji je preminuo početkom 1988. godine.
Lamborgini Countach (1974 - 1990)
Čita se "kuntaš", što na pijemontskom znači bolest ili zaraza, ali se koristi kako bi se izrazilo neko oduševljenje ili čak divljenje. I stvarno Kuntaš je bio bolesno dobar automobil, a posebno ga je obeležio njegov avangardni izgled.
Alfa Romeo 8C 2900 (1931 - 1939)
Ovo je definitivno najlepša Alfa, a mnogi je smatraju i najlepšim automobilom ikad napravljenim. Od skoro ima i titulu najskupljeg automobila napravljenog pre Drugog svetskog rata.
Pagani Zonda (1999 - 2017)
Evo jedne egzotike. Ideja kreatora je bila da se stvori kombinacija Formule 1 i svemirske rakete, koja će moći da se legalno vozi putevima. I Zonda baš tako i izgleda, sa sve centralno postavljenim izduvima. Pod "haubom" se nalazi Mercedesov 6.0 V12 motor koji je razvijao 450 konjskih snaga.
Lanča Delta HF turbo (1986 - 1991)
Sa sufiksom "Integrale", Lanča Delta HF (High Fidelity) je obeležila reli sport od 1987. do 1992. kada je šest godina zaredom pobeđivala u konkurenciji proizvođača. Njena "ulična" verzija je privlačila mnoge, a naročito mlade željne brže vožnje. Pod haubom je bio 1,6-litarski turbo benzinac, koji je razvijao, za ono vreme, odličnih 140 konjskih snaga.
Ferari 250 GTO (1962 - 1964)
Možda nije lepši od Alfe 8C 2900, ali je skuplji, jer ovaj model s ponosom nosi titulu najskupljeg automobila ikad prodatog. Dovoljno za ovu listu, zar ne? Pogledajte i poslušajte ovaj video.
Alfa Romeo 159 (2004 - 2011)
Najlepša Alfa novog milenijuma, a posebno je impresivna prednja maska sa po tri zasebna svetla, ali i predivno dizajnirana unutrašnjost. Kupcima je na raspolaganju bio veliki broj motora, a posebno izdvaja ovaj najveći i najjači – 3.2 V6 od 260 KS.
Fiat Punto (1993 - 2018)
Jedan od najpopularnijih gradskih automobila poslednjih 20 godina. Prva generacija Punta je proglašena Evropskim automobilom godine 1995. a korisnici su je voleli zbog prostrane kabine. Od 2006 – 2008. Punto se sastavljao u Kragujevcu pod imenom Zastava 10.
Da li smo možda neki model izostavili? Verovatno da jesmo, tipa Fiat Panda ili 1300, popularni "mile trečento", ali ne znamo umesto koga bismo ih ubacili.
Imate li vi neku "makinu" koju biste stavili u ovaj Top 10?