• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zašto vam se jede čokolada u PMS-u

Postoji sasvim razumno objašnjenje za to što ne možete da odolite čokoladi u PMS-u.

Primetili ste da vam se nekoliko dana pred menstruaciju užasno jede čokolada? Postoji sasvim razumno objašnjenje zašto je tako.

Tokom predmenstrualnog ciklusa u telu se menja nivo hormona, što utiče i na neurotransmitere, koji mogu da uzrokuju želju za slatkišima.

Naučnici su analizirali 150 različitih PMS simptoma i utvrdili da je želja za slatkišima jedan od najčešćih simptoma PMS-a, zajedno sa promenama raspoloženja, nervozom, anksioznošću i tenzijom.

Statistika je neumoljiva kada je reč o želji za čokoladom pred menstruaciju – jedna studija je pokazala da 97 odsto žena ima želju za čokoladom u PMS-u.

Takođe, ako ste gotovo stalno gladni tih nekoliko dana pred menstruaciju, postoji razlog i za to. Tokom lutealne faze ciklusa, pokazala je druga studija, žene konzumiraju i do 500 kalorija više nego inače.

Naučnici su objasnili da je povišen nivo estrogena u ovoj fazi, krivac za povišen nivo hormona leptina (hormon gladi), zbog čega vam se hrana traži više nego inače.

Stručnjaci su utvrdili i da se ženama u PMS-u najviše traže ugljeni hidrati, masti i slatkiši, zbog čega im je čokolada idealna jer zadovoljava sve te potrebe.

Jedna od teorija je da se ženama jedu upravo te namirnice jer nesvesno traže hranu koja će povećati nivo serotonina, kako bi se osećale bolje i bile raspoloženije.

Kako da odolite hrani i slatkišima u PMS-u

Prvo i najvažnije, redovno vežbajte jer će se na taj način povećati nivo serotonina u telu, a spavanje, meditacija i vežbe disanja mogu da snize stres.

Ako vam se ipak jede nešto, gledajte da unosite "dobre" ugljene hidrate, poput braon pirinča, pasulja, sočiva, slatkog krompira... pre nego obrađene slatkiše.

Povećan unos kalcijuma i unos lisnatog zelenog povrća takođe mogu da ublaže disbalans serotonina u ovoj periodu, a suplementi magnezijuma će učiniti da vam raspoloženje bude malo stabilnije. Dobra vest je da su kakao i tamna čokolada puni magnezijuma, pa mogu da vam ublaže PMS simptome.

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop