Hjundai je počeo da instalira sistem koji će upozoravati vozače ukoliko ostave decu i ljubimce na zadnjoj klupi
Nedavno je vest da je jedna četvorogodišnja devojčica umrla, nakon što ju je otac ostavio dva sata u zatvorenom automobilu na visokoj temperaturi, zaprepastila region.
Na žalost, ovakvi slučajevi nisu slučajnost, pa proizvođači razvijaju sisteme koji će upozoravati na putnike na zadnjim sedištima.
Korejski Hjundai planira da u naredne tri godine opremi takvim tehnologijama sva svoja vozila koja se prodaju na teritoriji SAD.
Postoje dve verzije sistema. Bazična se zasniva na jednostavnoj logici – ako su zadnja vrata pre startovanja vozila bila otvorena, sistem će podsetiti vozača pre nego što izađe iz automobila da na kraju vožnje proveri da ima li koga na zadnjoj klupi.
Druga verzija je naprednija i kombinuje gore opisani sistem sa senzorima koji detektuju pokrete na zadnjoj klupi (deca i ljubimci). Ako se detektuje pokret nakon što je vozač izašao iz vozila i zaključao vrata, automobil će zatrubiti, upozoriti svetlosnim signalima i poslati upozorenje na vlasnikov mobilni. Ovaj sistem se nudi kupcima modela Santa Fe kao dodatna oprema, a od sledeće godine će postati deo standardne opreme.
U SAD-u je ove godine živote izgubilo više od dvadesetoro dece koja su ostavljena u vrućim vozilima, a tokom prošle godine ukupno ih je umrlo 52.
Američka agencija za bezbednost u saobraćaju savetuje da se deca nikako ne ostavljaju u automobilu. Pored toga, oni savetuju svima koji vide dete samo u vozilu da odmah zovu hitne službe.
Deca daleko teže podnose visoke temperature nego odrasli ljudi. Uz to, temperatura u vozilu može porasti veoma brzo.
Temperatura dvogodišnjaka ostavljenog u automobilu može narasti i do 40 stepeni posle samo 60 minuta, što može dovesti do toplotnog udara, tvrde naučnici sa Državnog univerziteta Arizone. Oni su ispitivali koliko brzo se mogu zagrejati vozila pri spoljašnjim temperaturama između 36 i 41 stepeni, koje su veoma česte leti u našem podneblju.