Pri uređenju sobe za djecu različitog pola, treba uzeti u obzir njihove različite potrebe, kao i potrebu za privatnošću.
Kada su djeca mala potreba za privatnošću nije toliko istaknuta. Ali u kasnijem periodu ona može da predstavlja problem - naročito ako je soba zajednička, a djeca suprotnog pola.
Zato bi bilo poželjno da se za mališane odabere najveća soba u stanu. Organizacija prostora zavisi prije svega od veličine sobe.
Ako je soba veća, najbolje je da se vizuelno podijeli i organizuje kutak za svako dijete posebno. Soba može i da se pregradi improvizovanom tankom pregradom. U jednom kraju sobe je kutak za dječaka, a u drugom - kutak za djevojčicu. Između mogu da se nalaze ormani, koji su zajednički.
Pri odabiru boja u sobi za djecu suprotnog pola, treba napraviti neku vrstu kompromisa. Najbolje su kombinacije koje odgovaraju i dječaku i devojčici. Pogodne su nijanse zelene boje, sa plavim ili narandžastim detaljima, kao i kombinacija nijansi naranžaste i oker boje, sa zelenim ili teget detaljima.
Dječaku i devojčici predškolskog uzrasta je potrebno više prostora za odlaganje igračaka, tako da se u kutku nalazi krevet i polica za odlaganje igračaka, slikovnica i pribora za crtanje. Ako su oba djeteta predškolskog uzrasta, onda imaju zajednički stočić sa stolicama.
Veliki prostor u sobi zauzima zajednička zona za igru. Pokrivena je tepihom, koji može da bude u nekoj neutralnoj - bež boji, ili sa šarama - koje mogu da se primjene u sobi i za dečaka i za djevojčicu. Pored tepiha, tu mogu da budu i dekorativni jastuci za sjedenje i igru na podu.
Na početku, treba predvideti promjene i potrebe u školskom dobu.
Kutak za dječaka školskog uzrasta posjeduje zonu za spavanje i zonu za rad i učenje. Sastoji se od kreveta, radnog stola, stolice i polica za odlaganje knjiga i igračaka. Dječaku je potreban prostor za odlaganje sportske opreme, prostor za odlaganje instrumenata, mjesto za kompjuter i muzičke uređaje.
Kutak za dječaka može da se vizuelno odvoji od kutka za djevojčicu - različitim tretmanom zidova, drugačijom kombinacijom boja namještaja, posteljinom sa dječačkim motivima, i slično.
Kutak za djevojčicu školskog uzrasta može da se organizuje na drugom kraju sobe. On, takođe, posjeduje zonu za spavanje i zonu za rad i učenje. Sastoji se od kreveta, radnog stola, stolice, polica za odlaganje knjiga.
Djevojčici je potrebno obijezbediti i police za odlaganje sredstava za ulepšavanje, kao i veliko ogledalo, ali i mjesto za kompjuter i muzičke uređaje. Kutak za djevojčicu može da se istakne različitim tretmanom zidova, bojama namještaja i drugačijom posteljinom nego što je kod dječaka. Ovaj kutak je obično dekorativniji i ima više detalja, ukrasnih elemenata i igračaka.
U manjoj sobi, posmatrajući različite potrebe djeteta oba pola, neophodno je napraviti neku vrstu kompromisa. Krevet na sprat može da bude klasičan, ali sobe sa takvim krevetom mogu da se urede na razne načine.
Gornji i donji krevet mogu da budu u različitim međusobnim položajima. Ispod gornjeg kreveta mogu da se nađu ormari, police, radni sto... Stepenice, pomoću kojih se dolazi do gornjeg kreveta, mogu da budu napravljene od fioka za odlaganje garderobe.
Ima više načina na koje može da se iskoristi mali prostor sobe, treba samo biti maštovit. Namještaj možete i sami da kreirate i naručite da se uradi.
Svaki od kutaka kreveta na sprat može da se uredi u skladu sa polom djeteta. Razlike mogu da se naglase drugačijim tretmanom zidova, različitom posteljinom...
Zona za rad i učenje može da ima zajednički radni sto, ili dva zasebna radna stola - po mogućstvu. Ako je radni sto zajednički, bilo bi dobro da bude veći i da ima dovoljno mjesta za dva kompjutera.
Svako dijete treba da ima zasebne police za odlaganje knjiga - one mogu da budu vizuelno odvojene tako što će biti različito obojene. Zona za igru je, takođe, zajednička.
(MONDO/YUmama)