Zasto se tokom pandemije zalijecemo u prodavnice

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Zašto se tokom pandemije "zalijećemo" u prodavnice?

Autori mondo.rs Autori Bojana Zimonjić Jelisavac
Autori mondo.rs Autori Bojana Zimonjić Jelisavac

Evo šta kaže klinički psiholog!

Izvor: Guliver/Getty Images/g-stockstudio

Gostujući na RTS-u, klinički psiholog Jelena Subotić Krivokapić objasnila je kako je funkcionisalo "gomilanje" stvari kao što je toalet papir tokom proljećnog talasa pandemije, ali i kako nas radnje i brendovi "mame" da potrošimo novac.

"Kupovina je bekstvo od bola, i potreba za zadovoljstvom. Ako se desi tokom dana nešto neprijatno, nadomestićemo nečim prijatnim, odnosno kupovinom. Svaka nova stvar izaziva osjećaj zadovoljstva jer se 'sjećamo' kako smo prethodni put bili zadovoljni nečim novim. Mozak krene da luči dopamin i sve to dovodi do toga da samu kupovinu osjećamo kao zadovoljstvo. Kupimo i nešto što nismo željeli, a tek kasnije vidimo da nam nije bilo neophodno," rekla je Subotić Krivokapić.

Samo prvih 23 minuta kupovine smo "racionalni", pazimo na novac, a kasnije nas misli napuštaju i šoping groznica počinje!

"Neuromarketing je kombinacija marketinga i psihologije i mjeri moždane talase potrošača, bilježeći reakcije na određene proizvode i kupovinu. Emocije nas tu vode, ne racio, i prema jednom istraživanju, relaks masažu će prihvatiti 23 odsto ljudi, a njih 70 odsto prihvatiće masažu protiv bola u leđima. U pitanju je ista masaža, ali je razlika u tome kako je predstavljena," rekla je ona.

"Česta taktika brendova i prodavnica je pričanje priče, nešto što smo možda i zaboravili. Dođete u prodavnicu, a osjetite se posebno važnim jer vam neko lijepo ispriča kako ćete se divno osjećati u, recimo, novoj odjeći, imate utisak da ste nešto doživjeli. To je fenomenalna taktika i radi naročito na ženama, kada je u pitanju garderoba," rekla je ona.

Reklame imaju finu muziku, ton glasa koji prija, tu su boje i dizajn, u prodavnici je i osvježivač koji lijepo miriše... Sve je "savršeno", da bi vas uvelo u lijep osjećaj.

"Testimonijali su ono na šta ljudi reaguju, jer su socijalna bića. Alat je svjedočenje onoga ko je nešto kupio i 'promijenilo mu je život', mi ćemo povjerovati u tu priču," rekla je ona.

Ima li istine u tvrdnji da ćemo pivo kupiti radije ako stoji pored, recimo, pelena?

"Mozak traži razlog, i kada ima nekih nelogičnosti, vi ćete na to više obratiti pažnju nego na nešto očekivano. Ako vidite pivo na rafu sa gomilom drugih pića, neće vam privući pažnju, ali ako je kombinovan sa nečim neočekivanim, primjetićete ga," rekla je ona.

Postoji i teorija da ako pipnemo nešto u radnji, radije ćemo ga kupiti.

"Proces kupovine je kao put od tačke A do tačke B. I na tom putu raste zadovoljstvo i potreba da posjedujete neki predmet. Što vam je bliži, još ako isprobate, veća je vjerovatnoća da ćete ga kupiti," rekla je ona.

Tokom pandemije vidjeli smo i potpuno iracionalno gomilanje stvari, a ona kaže da je teško ostati "normalan".

"Koronu smo svi doživjeli kao neprijatelja, a nažalost naše stanovništvo je prošlo kroz mnogo ružnih doživljaja. Mi imamo potrebu da se opskrbimo, i da se borimo protiv neprijatelja kojeg ne vidimo, on se zbog toga čini još većim. Reakcija da samo operete ruke i stavite masku vam djeluje nedovoljno, osjećate potrebu da napravite zalihe," rekla je ona.

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop