• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Profesor s Berklija stavio tačku na zadatak iz matematike: "Na balkanskom Tviteru je rat, a ovo je konačno rješenje"

Autor Tamara Veličković

Zadatak iz matematike koji je posvađao Srbe stigao je i do matematičara Edvarda Frenkela, profesora s Berklija.

 Rješenje na zadatak iz matematike Izvor: YouTube/Edward Frenkel/x/Printscreen

Zadatak iz matematike koji je napravio buru na društvenim mrežama u regionu, stigao je i do matematičara Edvarda Frenkela, profesora s Berklija. Sve je počelo kada je jedan korisnik Tvitera objavio postavku koja broji više od 200.000 pregleda u jednom danu, ali problem su različiti rezultati koje su Srbi dobijali. Dok su jedni tvrdili da je tačan rezultat 4, drugi su pisali da je broj 1.

"Rezultat je 1. Pritom, ja sam jako loš matematičar", "Prvo zagrada, zatim množenje, zatim dijeljenje, pa razlomak", "Ovo sam ja postavila prošle godine i bilo je svakakvih odgovora. Rezultat je 4", "Jedni kažu 1, drugi 4. Šta je tačno?", "Meni je izašlo 1/2. Možda smo učili neku drugu matematiku… Meni nisu jasna ova druga rješenja", bili su komentari ljudi. Ovako glasi zadatak:

"Na balkanskom Tviteru je rat zbog ovog matematičkog zadatka. Ne možete da zamislite strast i emocije Balkanaca u vezi sa ovim. Kako biste ga vi riješili?", potpis je sa kojim je ovaj viral prenet na sljedeći nivo, tako da ga je prokomentarisao i matematičar Edvard Frenkel, profesor s Berklija. U startu je rekao da je - nejasan.

"Dvosmislen je. Bez zagrada nije jasno kojim redosljedom da se radi dijeljenje i množenje u brojiocu. Ako prvo dijeljenje (36 podijeljeno sa 3) pa množenje sa (8-6), onda je brojilac 24, pa je ukupan rezultat 4. Ako prvo množenje (3 puta (8-6)), onda je odgovor 1. Bez zagrada, postavlja se pitanje šta je podrazumjevana procedura. Nije mi jasno. Uobičajeno, dijeljenje i množenje se smatraju operacijama 'na jednakim osnovama' i zato ih u nedostatku zagrada treba izvoditi s lijeva na desno, tako da je ukupan odgovor 4. Ali... to je samo jedna mogućnost. Pošto nema tačke (ili 'x') između 3 i (8-6), moglo bi se reći da ovo množenju daje veći prioritet, tako da je odgovor 1", napisao je Frenkel.

Ipak, izgleda da na kraju nema "pobjednika".

"Nadam se da je iz gore navedenog jasno da se ovo pitanje ne odnosi na suštinu, već na pravila notacije. U matematici uvijek nastojimo da koristimo notaciju na najjasniji mogući način, kako bismo izbegli dvosmislenost. Ova formula nije napisana na dobar način jer zahteva da se vratite na neka podrazumijevana pravila. Ali čija su podrazumijevana pravila?", napisao je profesor i dodao:

"Zamišljam školskog učitelja koji govori učenicima koja su to pravila, a zatim testira da li su učenici zapamtili ta pravila. Ovo nije pravi način podučavanja matematike, po mom mišljenju. Jednostavnim stavljanjem zagrada na prava mjesta izbjegava se dvosmislenost i onda se problem može lako riješiti izvođenjem zahtjevanog proračuna", zaključio je.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Jomla

Nema "profesor" pojma.

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop