Sam brod će biti dugačak 269 metara i širok 32,2 metra – malo širi od originala. Kapacitet će biti 2.345 putnika raspoređenih na devet paluba sa 835 kabina.
Više od decenije, australijski milijarder Klajv Palmer pokušava da se izbori za izgradnju "Titanika II" – replike nesrećnog broda koji je potonuo 1912. godine sa više od 2.200 ljudi na njemu. Samo oko 700 ih je preživjelo, a nesreća je ušla u istoriju kao najpogubnije putovanje na svijetu. Palmer najavljuje bezbjednije plovilo koje će putnicima nuditi krstarenje po prošlosti.
Milijarder Klajv Palmer fasciniran je brodom za koji se pričalo da nije moguće da potone. Toliki je ljubitelj krstarenja da "ne žali para".
Njegovo pasionirano zanimanje za "Titanik" je toliko da je prvi put objelodanio planove za izgradnju "Titanika II" još 2012. godine, a zatim ih ponovo izneo 2018. godine. Šest godina kasnije, uradio je to ponovo, iznova pokrenuvši projekat u srijedu tokom konferencije za štampu u Operi u Sidneju, u blizini čuvene gradske luke.
Još jednom se postavlja pitanje zašto?
"Mnogo je zabavnije raditi na pravljenju 'Titanika' nego sjediti kod kuće i brojati svoj novac", navodno je Palmer rekao lokalnim medijima, uz nonšalantnost čovjeka koji svake godine zarađuje skoro pola milijarde dolara.
Palmer se ne pita kako da zaradi novac, već gde da ga potroši. Kada je, prije više od jedne decenije, prvi put predstavio svoj san o izgradnji verzije "Titanika" koja bi se bolje održavala na površini, za Palmera su verovali da je bio dovoljno bogat i ekscentričan da to uradi.
Koronavirus i druge prepreke
Planove o realizaciji projekta vrijednog više miliona dolara, između ostalog, kvarila je i pandemija. Koronavirus je zatvorio luke, a putnici nisu želeli da se izlažu riziku da iskuse čari karantina na moru.
Palmer, predsjednik kompanije "Blu star lajn" (Blue Star Line) koja stoji iza projekta "Titanik II", imao je i drugih obaveza. Posljednjih godina pokrenuo je više sudskih sporova protiv države i saveznih vlada. Zamjerio je vlastima Zapadne Australije zbog odluke da se granice tokom pandemije zatvore.
Još jedan poraz na sudu uslijedio je kada je tražio milijarde dolara odštete od vlade iste australijske savezne države zbog njene odluke da mu blokira pristup nadoknadi u projektu iskopavanja rude gvožđa. Sada podnosi žalbu međunarodnom tribunalu, tražeći skoro 200 milijardi dolara odštete od savezne vlade.
Umjesto izgradnje "Titanika II" prioritet je imala Palmerova politička karijera. Kao osnivač Partije ujedinjene Australije, registrovane 2018. godine, učestvovao je aktivno na više izbora. Zalagao se protiv zatvaranja zbog kovida i obavezne vakcinacije.
Poznato je da je potrošio milione dolara na kampanje i oglašavanje, a ipak rezultati njegove partije bili su veoma skromni na izborima. Stranka je prestala da postoji 2022. godine.
Sada kada je pandemija prošla, a kruzeri ponovo na moru, Palmer kaže da je pravo vrijeme da oživi svoj san o "Titaniku".
"Veoma smo zadovoljni što možemo da objavimo da smo poslije nepredviđenih globalnih kašnjenja ponovo sarađivali sa partnerima na oživljavanju sna o 'Titaniku II'. Neka putovanje počne", naveo je Palmer u saopštenju za javnost.
Planovi su veoma slični prethodnim verzijama, ali su izvršene dodatne provjere da bi bili u skladu sa važećim propisima. Tenderi su u pripremi, razmatraju se planovi kako bi do kraja godine bila poznata firma koja će praviti brod, da bi radovi mogli da počnu u prvom kvartalu 2025. godine.
Palmer očekuje da će izvođači radova biti u Evropi jer ne vjeruje da su kineski standardi na visini zadatka.
Prilikom ponovnog predstavljanja plana za izgradnju "Titanika II", tim australijskog biznismena predstavio je osmominutni video-snimak koji postoji već nekoliko godina, a prikazuje izgled broda kao i svake sobe, zajedno sa glumcima obučenim u kostime iz perioda prvog "Titanika".
Putnici će biti pozvani da se oblače po modnim pravilima sa početka 20. vijeka, ali to neće biti obavezno, rekao je portparol Palmerove kompanije.
Sam brod će biti dugačak 269 metara i širok 32,2 metra – malo širi od originala. Kapacitet će biti 2.345 putnika raspoređenih na devet paluba sa 835 kabina.
Polovina kapaciteta za prvu klasu
Skoro polovina kabina biće rezervisana za putnike prve klase. Putnici treće klase biće počašćeni varivom nalik na gulaš i kašom koji će biti servirani na dugim stolovima u zajedničkoj trpezariji – kao što je to bilo na originalnom brodu – ali, otkrio je portparol, i drugačiji obroci biće dostupni za one koji žele manje autentično iskustvo.
Istraživači i istoričari fascinirani su sudbinom nepotopivog broda više od jednog vijeka nakon što je "Titanik" potonuo kada je udario u ledenu santu.
Tragedija je inspirisala Oskarom nagrađen blokbaster Džejmsa Kamerona iz 1997. godine Titanik, sa Leonardom Dikaprijom i Kejt Vinslet u glavnim ulogama, a priča intrigira i istraživače amatere koje privlači olupina.
Jedna takva misija završila se tragedijom u junu prošle godine kada je svih pet putnika kapsule "Titan" poginulo kada je plovilo pretrpelo katastrofalnu imploziju na putu do olupine.
Australijski milijarder želi da napravi repliku "Titanika" i ponude ovog čuvenog broda, ali, naravno, bez tragičnog kraja. Njegova velika želja je i da nastupi mir u svijetu.
"'Titanik II' je nešto što može da obezbijedi mir. To može biti brod mira između svih zemalja svijeta. Milioni su sanjali da plove 'Titanikom', da vide veličanstven brod u luci i da dožive jedinstveno iskustvo. 'Titanik II' će biti brod na kome se ti snovi ostvaruju", poručio je Palmer.
(RTS)