Da nam je neko prije dvadesetak godina rekao da ćemo postati ljudi koji govore “u moje vrijeme…” rekli bismo da nema pojma o našoj generaciji i da ćemo uvijek biti u korak s vremenom.

Međutim, slušajući sleng koji mladi ljudi, pripadnici Generacije Z, danas koriste shvatamo – postali smo ti ljudi. Naš način govora postao je “krindž” a sve ono što smo mislili da je i dalje moderno u stvari “nije fleks”.
Kad milenijalac kaže “smaraš”, Gen Z već vidi NPC
Milenijalci i Generacija Z možda koriste iste aplikacije, ali žive u potpuno različitim svijetovima izraza, mimova i “vajbova”.
Odrasli na kablovskoj i MSN-u, milenijalci su majstori pasivno-agresivnog “cimanja” i rječnika iz 2007. Generacija Z, s druge strane, odrasla je na TikToku i mimovima koji traju kraće od pažnje zlatne ribice – i sve mora biti brzo, brutalno i feral.
U prevodu: dok milenijalac još kuca “javi se”, Gen Z je već poslao 3 emojija, 2 mima i nestao kao duh.
Evo par fraza koje zvuče kao iz dva različita univerzuma…
Milenijalci su rođeni između 1981. i 1996. godine. Odrasli su uz kablovsku televiziju, diskman, MSN Messenger i prve društvene mreže poput MySpace i Facebooka. Internet im nije bio “od rođenja” već nešto što su polako upoznavali. U svijetu nostalgije, oni su generacija koja pamti i VHS i prvi iPhone.
Generacija Z obuhvata one rođene otprilike između 1997. i 2012. godine. To su pravi digitalni nomadi – odrasli su uz pametne telefone, YouTube, TikTok i algoritamsku stvarnost. Kod njih se sadržaj ne čita – on se skroluje, snima i lajkuje.
Osim u načinu govora, razlike su najvidljivije u načinu oblačenja
Milenijalci žele da izgledaju kao da su “sabrani”, Gen Z kao da su se obukli nasumično – ali s namjerom. I dok milenijalci i dalje pažljivo biraju filtere, Gen Z sve češće objavljuje mutne, neuredne i “realne” fotke jer je – pogađate – autentičnost nova estetika.
Milenijalci su generacija koja se “kune” u skinny jeans i još uvijek ih se teško odriče.
Njihov stil karakterišu neutralne boje, jednostavni krojevi i “capsule wardrobe” pristup – ideja da se s nekoliko kvalitetnih komada može kombinovati cijela sezona.
Odrasli su uz boho estetiku, torbe preko ramena i nezaobilazne UGG čizme, koje su nekada bile vrhunac stila. Za njih moda najčešće ima praktičnu svrhu i često je doživljavaju kao odraz zrelosti – balans između udobnosti i poslovne elegancije.
S druge strane, Gen Z pristupa modi mnogo opuštenije i eksperimentalnije. Njima su bliski baggy jeans, cargo pantalone, Y2K estetika i smjele kombinacije boja. Prate trendove s TikToka i ne boje se da iz sezone u sezonu potpuno promijene stil, što milenijalcima djeluje naporno, ako ne i zbunjujuće.
Njihov modni izraz često djeluje kao organizovani haos – spoj nostalgije za ranim 2000-im, vintage komada i namjerne modne ironije. Bez problema će obući šarene čarape, pletene kape usred ljeta i oversized komade – jer za njih, pravila ne postoje.
Bitan je samo vajb.
(MONDO)