• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Više od 500 brendova telefona propalo od 2017. do danas

Autor Miloš B. Jovanović

U mnogim zemljama postojali su lokalni brendovi telefona koji su nudili jeftinije uređaje prilagođene potrebama kupaca

 propalo 500 brendova telefona Izvor: Unsplash

Veliki pad broja brendova koji su se bavili proizvodnjim pametnih telefona zabilježen je u periodu od 2017. do 2023. godine.

U 2017. godini na globalnom tržištu je postojalo više od 700 brendova, a samo šest godina kasnije aktivno je oko 250 različitih kompanija. To znači da je sa scene nestalo čak – 500 kompanija!

"Baza korisnika sazreva, kvalitet uređaja raste, duži su ciklusi između kupovine dva uređaja, ekonomija, problemi sa lancima snabdevanja i velike tehnološke tranzicije – kakva je ona iz 4G u 5G tehnologiju, postepeno su smanjile broj aktivnih brendova", piše Counterpoint.

U mnogim zemljama postojali su lokalni brendovi telefona koji su nudili jeftinije uređaje prilagođene potrebama kupaca.

Izvor: SmartLife / Huawei

Pandemija je upravo te brendove pogodila najviše, prije svega zbog manjka komponenti, što je rezultiralo padom broja brendova koji su ili bakrotirali ili su izlašli iz biznisa sa mobilnim telefonima.

Manji brendovi nisu investirali u istraživanje i razvoj uređaja niti su plaćali poznate ličnosti da reklamiraju njihove uređaje.

S druge strane, tehnološki napredak velikih kineskih kompanija, kao što su Vivo i Xiaomi, omogućili tim brendovima da svoje uređaje nude po agresivnijim cijenama. To je brojnim manjim brendovima oduzelo prednost koju imali upravo zahvaljujući nižoj cijeni svojih telefona.

Ujedno, ljudi su jednostavno prestali da kupuju puno uređaja, pa je tako u julu Counterpoint objavio da su globalne isporuke pametnih telefona bile u padu treći kvartal za redom.

Prodaja je pala za 24 odsto u odnosu na isti kvartal prošle godine, a najviše štete su pretrpjeli proizvođači Android uređaja, među kojima su i pomenuti manji proizvođači.

Tako je kompanija TCL-Alcatel zabilježila pad od 69 odsto, Samsung ja pao za 37, a Motorola 17 posto. Apple je bio nešto otporniji, ali ni njemu nisu baš "cvetale ruže", pa je tako prodaja iPhonea zabilježila pad od 6 odsto.

Tokom pandemije korona virusa veliki broj ljudi nije kupovao uređaje zbog ekonomske nesigurnosti, konstatuje PCMag.

Da bi mogli da prežive tržišnu utakmicu proizvođačima je potrebna investicija u razvoj i istraživanje, kako bi svoj brend mogli da diferenciraju u odnosu na konkurenciju, kao i da prepoznaju one korisnike koji od velikih brendova ne dobijaju ono što žele i očekuju, kako bi mogli da im se obrate svojim proizvodima.

BONUS VIDEO:

Kako da punite svoj telefon
Izvor: YouTube / BRIGHT SIDE

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS