Striming kompanije će uskoro loviti korisnike, koji dele legalno plaćene naloge.
Amazon Prime, Netflix, Hulu, HBO i druge striming kompanije, koja gledaocima širom sveta omogućavaju da prate filmove, serije, dokumentarce i TV emisije uskoro će na raspolaganju imati softver zasnova na veštačkoj inteligenciji, koji će biti u stanju da detektuje koji legalan nalog se deli.
I kod nas je popularno deliti plaćen striming servis, jer jedna članarina uglavnom omogućava da se strimuje HD sadržaj na dva uređaja. To podrazumeva da dve ili više osoba podele cenu pretplate i koriste svoj uređaj za gledanje, ali sa istom lozinkom.
Za pružaoca striming servisa to znači da ima dva korisnika manje, iako je u pitanju legalan nalog, na kojem zaista može da se pušta sadržaj na dva uređaja ili više, ako se plaća skuplja premijum pretplata.
Kompanija Synamedia iz Velike Britanije je na CES 2019 sajmu predstavila svoju platformu, koja se lako integriše u bilo koji striming sistem i na osnovu različitih parametara, koristeći se veštačkom inteligencijom, otkriva da li neki nalog ima deljenu lozinku. Platforma pružaocu striming servisa izbacuje ocenu u procentima o tome da li je deljenje lozinke na jednom nalogu zloupotrebljeno i u kom obima. Na osnovu toga, striming kompanija ima pravo da suspenduje, ugasi ili upozori nalog, koji deli lozinku među različitim korisnicima.
Servis će upoređivati geografske lokacije striminga, sadržaj, koji se strimuje, uređaje sa kojih se prati program i na osnovu ovih i još nekoliko parametara i matrica ponašanja sa velikom preciznošću utvrđivati da li ista osoba strimuje sadržaj ili je u pitanju deljenje lozinke.
Prema podacima The Verge sajta, striming kompanije su jako zainteresovane za ovu platformu, koja bi im pomogla da smanje zloupotrebe svojih naloga, jer neki korisnici zaista za dolar, dva ili više prodaju svoje lozinke na sajtovima za takve stvari i na taj način zloupotrebljavaju striming servis i zarađuju od njega više nego što ga plaćaju.
A šta će biti sa onima, koji “samo dele lozinke sa devojkom, momkom, prijateljem“? U kompaniji kažu da, ako im se servis sviđa trebalo bi i da plate za njega. Nemaju nimalo saosećanja za to što bi neko ko “samo deli nalog“ mogao da ostane bez njega.
Platforma se zove Credentials Sharing Insight i trenutno je u fazi testiranja u svim velikim striming kompanijama, dok su već počeli implementaciju AT&T, Comcast, Disney, Verizon i Sky u SAD i drugim zemljama u kojima postoje predstavništva kompanije.
Pratite CES 2019 zajedno sa nama na MobIT stranama s vestima iz LAS VEGASA i na društvenim mrežama prateći oznaku #MobITCES19.